![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är tydligen fler än jag som upptäckt priserna! Tvårummarna verkar fullbokade veckorna före och efter också. Men någon vajsing måste det ju vara när två veckor i tvårummare är billigare än en vecka i enrummare?
![]() Man tackar och bugar! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Med risk för att bli tjatig, men nu har de rättat priserna. Jag verkar ha tjänat ca 7000 kr på min bokning!
![]() Hoppas det gäller nu bara! Jag hoppas på samma tur som du Maartina. Är det någon som känner till hotell Panselinos utanför Molivos? Senast redigerad av Katitzi den 2009-10-10 klockan 16:00. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har inte bott där, men hotellet ser fint ut och ska vara väldigt bra enligt vänner som bott där. Nackdelen som vi ser det är att det ligger nere i Eftalou. Men vill man bada i de varma källorna är det ju perfekt. Sedan tror jag att hotellet har en liten buss som kör in till Molivos. Taxi kan inte kosta så mycket heller, inte långt att åka men för långt att gå, i alla fall i mörker.
Vanliga bussar går också men jag vet inte turerna. Någon annan kanske vet? Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag börjar få lite kalla fötter nu när jag studerat läget på Google Earth.
![]() Vi brukar i och för sig hyra vespa och åka runt lite, men ändå. Har börjat snegla lite på Agios Isidoros på sydsidan. Finns ett hotell som heter Agean Sun som inte skiljer så mycket i pris. Då är det i för sig bara ett dubbelrum istället för lägenhet, men läget verkar bättre. Någon som har några erfarenher av hotellet och orten? Tacksam för svar! / K. |
|
||||
|
||||
![]()
Lokalbussen kör Eftalou, Molyvos, Petra, Anaxos. Den går relativt regelbundet, Jag gillar små ställen men skulle inte vilja bo där ute. Pratade med ett par som trivdes bra där. har bara sett hotellet från utsidan och det verkade ok. Det är ca 3 km till Molyvos och 9 till Petra.
Stränderna ska jag inte säga något om för jag är rätt kräsen och mina synpunkter är nog inte representativa för majoriteten. Jag tyckte att det var väldigt kallt i vattnet redan i slutet av aug. Skulle bero på strömmarna enligt lokalbefolkningen. Det var betydligt varmare i Skala Kalloni dit jag åkte en dag. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Hej igen! Har nu tjänat ännu mer på min bokning eftersom Apollo har höjt alla resor till Lesvos med ca 1500 kr per person! Samma bokning idag skulle ha kostat det dubbla!
Ibland lönar det sig faktiskt att vara ute i "första minuten"! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Turlista för bussar kan du skaffa på turistinformationen mitt i Molyvos centrum och de lokala bussarna går ofta under sommaren. Bekymra dig inte för hotellets läge utan njut istället av fina promenader till gamla Molyvos och till den vackra fästningen när du kommer dit. Du valde ett mycket fint resmål, ett mycket romantiskt ställe, det ska du få se när du kommer dit. Så nu kan du skaffa nedräknare och drömma.
![]() Enigma |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Enigma, det värmde!
![]() Ska skaffa nedräknare så fort flygtiderna är satta! ![]() |
![]() |
|
|