![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dessa märkliga, anonyma cikador. Så osynliga och så hörbara. De håller öronbedövande konserter! Undrar om det är fler än jag som verkligen njuter av dem? Som tycker de spelar vackert. Dessa cikadakonserter de ÄR Grekland för mig. Ett av Greklands alla ljud. Jag hör dem även i Sverige! Så fort jag tänker på Grekland börjar cikadorna spela för mig. Jag har bara sett en cikada nära. Så oansenlig och alldeles tyst. Jag hade velat att den visade mig… .. visade hur den gör när den spelar. Men det glömde jag bort att fråga. Tänk att få se en cikada spela! Parga de 6 juli 2001 i Villa Valtos trädgård tidigt på morgonen. Cikador kan väl inte vara störande Hasse!!!! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Här är en länk med bilder o lite intryck från campingen från några tyska bikers på semester ![]() Innehåller vad jag kunnat se ingen otillåten reklam för boende eller annat, o gör den det må moderatorerna förlåta mig hoppas jag ![]() ![]() www.bikerwelt.at/griechenland/gr2003/camp_parga_e.php ![]() Senast redigerad av epiros den 2005-09-18 klockan 19:39. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
14 dagars konstant oljud på Kreta gjorde att vi nära nog omvärderade vad vi innan tyckte om de små liven. Jag lovar, det VAR oljud emellanåt !! Hasse |
|
||||
|
||||
![]()
Wow Lissi, vilken text. Gillar särskilt slutet.
Själv tycker jag nog att de är lite väl högljudda ibland. Men vaddå, de är ju en stor del av Grekland så de har sin lilla charm. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tänk det var 6 år sen men än lever våra minnen kvar av just ljudet av cikada ![]() Vem har lite färska bilder av Parga ? Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Titta Birgitta och njut av dessa filmer från You Tube på följande adressor:
http://www.youtube.com/watch?v=_j81D0auDQ0 http://www.youtube.com/watch?v=bTXxO...eature=related Var där själv och njöt i juni. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken pärla Parga är med vacker natur samt mysiga gränder och härliga stränder.Fina krukor med underbara blommor i samt grön ( Ö ) höll jag på att skriva.Men det är faktiskt fastlandet som bjuder på så mkt fint.
Fågelkvitter samt brusande vågor som rullar in mot strandkanten. ![]() Åh de var verkligen en fin film , kändes bra at få se den så verklig , nästan som man själv gick omkring där och bara njöt. Musiken var perfekt med sin vackra bosoki ( kanske felstavat ![]() Var bodde ni då i Parga ? Ni har kanske något bra att berätta om som ni varit med om. Vill gärna veta lite om Parga så klart. Tack för du visade mig! ![]() Birgitta |
![]() |
|
|