![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Min erfarenhet av Limnos -en hel sommar i början av 80-talet- är att det blåste väldigt mycket. Det lär ska vara orsaken till att där finns väldigt lite skog. Liksom ingen idé att plantera... men vi hade givetvis en massa fina dagar också, då barnen kunde bada, båten sattes i sjön o.s.v
Vi tältade på stranden söder om Thanos, finfin sandstrand och ett riktigt berg av sand som väl vittnar om vindens inverkan under åren. |
|
||||
|
||||
![]()
Var där nid dagar i början av juli, kavlungt förutom en dag med lite vind men inget som störde. En helt fantastisk ö med härliga stränder som den vid Thanos. Fick inte känsla av att det var en blåsig ö och jag hade finfina dagar och framförallt kvällarna på Limnos var speciella. Hade önskat att det var en liten fläkt ibland då det var varmt då jag var där.
http://www.holiday-lemnos.gr/index.p...d=17&Itemid=34 Har tidigare rekommenderat denna länk på ett blidspel som visar hur vacker och fantastisk ön Lemnos är. Rolf |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för info, Monica och Rolf (länken har jag förstås uppmärksammat tidigare, lockande är det ju...).
Akutell ställning är alltså 1-1 för ovanligt blåsigt-inte blåsigare än nån annanstans. Nån mer som kan ge input angående detta? /Thomas PS. Vår eventuella resa gäller som vanligt mitten/slutet av september (Malev är bokat till Athen, 1438:- pp, sen har vi inte bestämt längre), och då är det väl iåförsej mer eller mindre blåsigt på "alla" öarna. DS. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Enigma |
![]() |
|
|