Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-03, 12:00
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Standard Sv: Får det gå till så?!

Finns en enkel förklaring under tiden du satt och bokade så hann någon annan klicka OK före dig och knep de sista platserna för det priset. Och du hamnade på nästa pris nivå! Varje flight har bara ett visst antal biljetter för tex 680 kr. Så det är inte det att flygbolagen ändrar just ens pris när man sitter och bokar. Såg nu att Janerik skrivit samma sak...sorry

Camilla

Senast redigerad av Frappe den 2009-10-03 klockan 12:02. Anledning: Såg nu att Janerik skrivit i princip samma sak....
Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 12:26
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Finns en enkel förklaring under tiden du satt och bokade så hann någon annan klicka OK före dig och knep de sista platserna för det priset. Och du hamnade på nästa pris nivå! Varje flight har bara ett visst antal biljetter för tex 680 kr. Så det är inte det att flygbolagen ändrar just ens pris när man sitter och bokar.
Ahaa... ja det låter ju mycket mer logiskt och förståeligt i så fall. Tack för förklaringen Camilla!
Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 18:39
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Om det nu kan vara till tröst, så har detta hänt även oss. Anslutningsflyget till den senaste Greklandsresan (Luleå-Arlanda) blev ett par hundra kronor dyrare för sambon. Och jadå, jag bokade samtidigt för oss båda. Så kan det gå!

Ivi
Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 19:32
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Asch, systemet känner av att någon börjar bokningen och höjer priset just av den anledningen.
Det betvivlar jag starkt att en seriös aktör som SAS skulle göra.

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Ja, det var SAS som jag bokade med.
Bokade du direkt på SAS eller via en agent på nätet? Agenten har nämligen inte 100% uppdaterade priser. De har bara "senaste fråga-priser" som kan vara flera dagar gamla...De kontaktar bara SAS när du du är steget före beställning för att konfirmera pris och att det finns plats kvar. Men om du bokade på SAS egen hemsida låter det skumt!

Citat:
Ursprungligen postat av anoula Visa inlägg
Det där förstår inte jag heller! Det borde väl finnas någon form av lagstiftning som garanterar att man får det pris man kryssat för? Att det höjts när man kommer till kassan låter fullständigt olagligt.
Nja. Se ovan.... Det beror helt på var man beställer biljetterna!

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Finns en enkel förklaring under tiden du satt och bokade så hann någon annan klicka OK före dig och knep de sista platserna för det priset.
Det är också en mycket möjlig förklaring. Jag råkade faktiskt ut för det förra året och fick ta en annan väg än jag hade tänkt mig....
Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 20:19
ofelias avatar
ofelia ofelia är uppkopplad nu

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Bokade du direkt på SAS eller via en agent på nätet? Agenten har nämligen inte 100% uppdaterade priser. De har bara "senaste fråga-priser" som kan vara flera dagar gamla...De kontaktar bara SAS när du du är steget före beställning för att konfirmera pris och att det finns plats kvar. Men om du bokade på SAS egen hemsida låter det skumt!

Jag bokade via SAS hemsida - inga agenter. Jag inser att det här är ett I-landsproblem, men jag blev så irriterad.
/Ofelia (som ändå är glad över att sommaren 2010 är bokad)
Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 21:05
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Jag bokade via SAS hemsida - inga agenter.
Då låter det mycket märkligt! Hade jag varit i ditt läge hade jag kontaktat SAS och frågat hur detta kunnat hända. Har du fått ett pris på deras sida så ska ju det gälla! Be dem förklara sig och informera gärna oss övriga här om vad de säger.
Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 22:12
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Hhhmm,

Märkligt,
Jag tänkte jag skulle vara en duktig idiot och gå in på SAS hemsida och påbörja en bokning, bara för att se om det dyker upp någon liten finstilt del som säger något, men icke så.

Om det nu inte ligger begravt under "användarvillkor", vilket inte skulle förvåna mig. För att orka igenom dem så krävs det en syn i hök-klass, för att inte tala om ett tålamod som skulle göra änglar avundsjuka....

/Grimm
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:58.