![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Solvarm,
Absolut, just nu sitter jag i månskenet på takterrassen och skriver inlägg på Kalimera, kollar lite mail och bloggar. Det är ca 22-23 gr och vindstilla, mörkret känns som en skyddande filt och, förutom cikadorna, så är det en och annan bil som åker förbi på vägen samt en och annan granne i området som slamrar med lite porslin (inte störande). Det är underbart att sitta här och filosofera (nuförtiden gör vi ju även det via Internet ;-)) tillsammans med alla andra Kalimerianer som tar del av våra korta essäer från Kreta. Precis som vi, när vi är i Sverige, med förtjusning tar del av andras resebrev och inlägg. Vi satt här ikväll och funderade på att kanske ordna en Kalimeraträff här i Plakias nästa Turistens Dag, dvs den 27 sept 2010. Kanske något att se fram emot? Inga löften ännu, men vi brukar vara här sista veckan i september så varför inte? Kalinichta (igen) BoCina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Det kittlar verkligen den där fantasin om att nångång, kanske kanske kanske äga något i Grekland. Jag har alltid sagt ALDRIG men under sommaren har jag överdoserat på tv:s En plats i solen, där folk köper hus och lägenheter utomlands i parti och minut - och det är livsfarligt att titta på sånt. Och sen kommer den här tråden... Det är härlig läsning och ni är verkligen att gratulera ![]() |
![]() |
|
|