Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-09-17, 22:25
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Avstånd-tid flygplats

Nu var du bra snabb va...

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag menade att mer än 1,5 timmar sammanlagt att checka in på och ta sig genom säkerhetskontrollen har då vi inte behövt de senaste 3 somrarna....
Det tycker jag låter hyfsat normalt! Ungefär... Fast då har vi kanske lite olika filosofi på flygplatsen? Jag checkar gärna in tidigt så jag har tid att botanisera CD och DVD i Metropolis. Ta en öl och en sista Toast... Kolla butikerna lite. Det KAN finnas något förföriskt att ta med hem... (I fjol på Santo hittade jag en fin liten byst av Odysseus, han som reste runt lite..., som nu står i min nya bokhylla.) Sedan gå igenom Säk-kontrollen för att bunkra lite i butiken där. En sista Frappé och kanske en Metaxa i baren i mitten, om det inte är för tidigt... Det gäller att dra uuuuut på avresan! Verkligheten får inte komma för nära för snabbt. SUCK... Jag kan se det framför mig... Men jag lär inte se det i verkliga livet i år. Köket...

Citat:
Vi har då ändå haft gott om tid att sitta vid gaten....
Jag tycker mig ha märkt en tendens att kalla ut passagerarna till gaten tidigare nu än man gjorde förr! Och då menar jag inte bara i Athen. Vi satt säkert och väntade över en ½-timme på Kastrup i fjol...

Citat:
Då har vi haft avgång vid 14-tiden...
Det en rätt bra avgångstid! Jag söker alltid avgångar från Athen som går antingen sent på em, vilket ger möjlighet att ta färja in samma dag, eller väldigt tidigt på morgonen så man kan ta sista kvällsfärjan in och slöa på flygplatsen några timmar... Man hittar alltid någon likasinnad att snacka och fördriva tiden med...
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:10.