Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-09-10, 22:56
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Sv: Grekland över Jul/Nyår?

Hej Alla!

Vilket gensvar! Tusen tack!

Ja, varför inte Aten? Det låter som en tanke. Jag skall ta och göra lite efterforskningar om det alternativet.
Peloponnesos låter även det som ett lockande alternativ men, som du Janérik, så är skidåkning inte ett alternativ för min del, vare sig intressemässigt eller medicinskt. Sen är det ju detta med körkort, har aldrig ansett mig ha behov av ett sådant här hemma i Svedala.

Tinos, dit funderade jag på att åka i somras, men valet föll på Amorgos. Så även Tinos är ett alternativ som jag skall utreda.Tack Peter.

Aldrig Paros över jul/nyår? De människor jag talade med på Paros verkade övertygade om att det skulle vara trevligt, men å andra sidan, då skulle alla "hem" och vinterjobba, så det kan ju vara så att Paros dör över vintern, sin relativt stora "ex-pat community" till trots.... Hemska tanke.
Lissi, tack för ditt svar, och Aten kommer som sagt att vara ett alternativ under de förhandlingar som kommer att äga rum under hösten.

Admirala, jag tackar för din reflektion över mitt val, jag är lite impulsiv och tyvärr lite envis i mina (ofta ogenomtänkta) beslut. Men jag värdesätter åsikter från de som (nästan) bor på ort och ställe.

Ja, nu vart ju valet inte lättare, men snälla, kommer ni på på något, fortsätt gärna att svara i tråden, jag tror det finns fler än jag som vill göra julen till något utöver det vanliga. Kalle Anka kommer ju tillbaks, år efter år efter år...

Återigen, Tusen tack alla som som tagit sig tid!

/Grimm
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:20.