Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Det finns säkert reseskildringar på DVD, men trolge måste man leta i smalare affärer. Har du provat bibloteket? Kanske kan vara nåt?
.......... Däremot så tog de emot det som ett önskemål. Så om vi är tillräckligt många som hör av sig till SVT, och önskar ett speciellt program/film så kankse de sänder det!
/Netwolf
|
Citat:
Ursprungligen postat av Peter
I Grekland har jag sett DVDer i olika butiker och på flygplatser som presenterar öar eller ögrupp. Men då är ju risken att allt är på Grekiska!  Man får kolla att man kan få Engesk text i alla fall. Titta efter dem nästa gång du är nere.
|
Tack för tipsen! Jag ska kolla biblioteket, smalare dvd-butiker och på plats i Grekland.
Beträffande TV-filmen som jag talade om så ska jag forska vidare om vilken kanal det var som sände den. Om/när jag får reda på det återkommer jag så kan vi ju försöka göra ett "mass-önskemål" om en repris. Om någon av er här på Kalimera vet vilken kanal det var som sände så får ni gärna höra av er. Jag vet tyvärr inte vad titeln på filmen var. Men den innehöll inslag från många grekiska platser, mycket underbara havs-vyer och i kommentarerna en hel del om grekisk mytologi och kultur. Och som sagt, det lät som Jens Lind.
/

Masse