Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-08-25, 16:20
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: En bok till

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Håller med Kari, det var en jäkla lång avstängning
Ja, jag tänkte bara ge mig en vecka men måste ha tryckt på fel knapp

Och hej på er, det är kul att se er

Det kom en magsjuka mellan mig och fortsättningen på den här tråden men det kom ju in bra tips under tiden, tack allihop!

Men Gita, inga deckare var det ju. Och Dödgrävarens dotter och Linda Olsson hade jag ju redan läst.

Har även läst Middlesex, på Amorgos faktiskt, tyckte den var underbar! Släktkrönika om grekiska immigranter i USA med intersexuell huvudperson - klart ovanlig.

Shantaram läste jag redan för två år sen, den hade sina förtjänster, bl a den samtida populärlitteraturens uslaste sexskildringar. Fast i vinter ska jag åka till Indien, det är faktiskt den bokens fel

Naipaul kunde vara en tanke, då. Pamuk har jag läst nåt annat av men inte riktigt fastnat.

Carsten Jensen och Helena Henschen har jag varit och bläddrat i - Jensen har inte tilltalat mig, Henschen verkade däremot kunna vara nåt... ska fundera på båda ett varv till.

Mister Pip och Flon ska jag kolla upp, vet inte alls vad det är.

Så jag borde ta Blonde ändå... Fick för mig att den skulle vara för tung och passa bättre när jag kommer hem.

Fikonträdet har jag inte läst, det kanske kan bli nåt här hemma i vinter men inför resan faller den nog under kategorin Farbröder med greklandsanknytning av ena eller andra slaget

Har någon läst Jodi Picoult? Jag köpte 19 minuter men undrar om det var ett felköp. Jag blir skeptisk när någon skriver om svåra saker - skolskjutningar, desperata ungdomar - det blir bestsellers och ändå bara får recensionsklipp från Knipplingehults allehanda på omslaget.

(Däremot finns en annan roman om skolskjutningar som jag varmt kan rekommendera för den som gillar ett slag i magen: Lionel Shrivers Vi måste prata om Kevin)
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:20.