![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Heelén |
|
|||
|
|||
![]()
Hur är det att bo på Hotel Agia Anna! Hade ni studio?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade bara ett rum med två sängar och badrum.
Frukosten, bestående av bröd, smör, marmelad, kaffe , te, måltidsdryck, youghurt, färks frukt och en del dagar fanns det även ägg, var jättegod. Trevligt värdpar, Nicholas och Katerina tror jag de heter. // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag var där 26:e Juli - 3:e Augusti. Jag hade visserligen ett rum med kokmöjlighet, om det gör någon skillnad på priset. Frukost ingick, men jag är en ganska segstartad figur på morgonen, så jag avstår gärna från att visa mig offentligt innan jag fått ett par koppar kaffe och ett antal doser nikotin i mig. /Grimm |
|
||||
|
||||
![]()
Står sig dessa priser i år ute på öarna, eller har det blivit dyrare/billigare ?
|
|
|||
|
|||
![]()
På Andros nyligen (14-23 juni) pröjsade vi (2 pers):
Enkelt, men nybyggt (AC, duschkabin, kylskåp, vattenkokare, tv) och rent boende: 40E per natt. Öl på taverna: 1.80-2.80E per halvliter. Öl på bar: 2.50-3.50 för 33 cl Lunch och middag för två på taverna: 20-30E (en förrätt att dela på, två varmrätter och en liter vin (ofta från box) alt två bira Moppehyra: 14E per dag (vanlig eu-moppe, dock sprillans ny) när vi hyrde två för tre dagar. Dvs ingen större skillnad sen förra årets septemberbesök på Chios (på Andros har jag aldrig varit tidigare). Förutom då moppen. Och möjligtvis boendet. Fast där verkar nivån ligga förhållandevis högt på Andros, vad gäller det senare. Åtminstone i Chora. Å andra sidan kostade bastmattan bara 2 euro, det billigaste på länge. Plus att euron förstås har sjunkit 10-15 procent sen september. Totalt brände vi ungefär 600 euro per person för alles (utom flyg t/r Gbg-Atén). Utan att snåla. /Thomas |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med föregående talare
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tycker nog att prisläget på tavernorna står sig sen förra året.Rumspriserna har sjunkit något och så även kaffe och ölpriserna.Amstel kostar just nu 2€ där jag befinner mig en greksallad 5€.
Lite blåsigt just nu men sol hela dagarna!Det är också värt sitt pris! Anki |
![]() |
|
|