![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Första musikresan med Riitta till Aten. Hon hade längtat i 15 år efter att få se Giannis Parios, men just denna vinter gav han inga konserter, så stackars Riitta fick nöja sig med Antonis Remos och Giorgos Dalaras i stället...
![]() Så börjar Antonis sjunga "Poso s'agapo..." och tårarna bara trillar på mig. (Jag grät mig igenom större delen av natten, för den delen.) Och mitt i sången avbryter han sig och ber publiken välkomna hans gode vän Giannis Parios, som befinner sig i lokalen just i kväll. En strålkastare tänds, och där, på en balkong bara några meter ifrån oss, står han, Giannis Parios! Riitta höll på att svimma. ![]() Här har vi Parios himself sjungande just den sången (och jösses, vilken tid det tog innan jag lyckades få fram vad låten egentligen heter! ![]() http://www.youtube.com/watch?v=QPmFJTyyjYI Karin som alltid längtar ner |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt att höra på....den finns i min skivsamling i olika inspelningar, samt en "liveinspelning" vi smygtog på en konsert med honom.
Jag glömmer aldrig den konserten med honom vi var på på min och Claes bröllopsresa i Aten 2005! Det var Marianne som fixade biljetter och vi var där med henne, Jens , Kari och Arne....ett fint minne! Att sen ha fått se och höra Dalaras live 2ggr njuter jag också av! Även Nana Moskouri har jag sett i Aten. Kvar på "önskelistan " står Stamatis Spanoudakis, Haris Alexiou och Kotsiras!!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Herregud, vad det den sången han sjöng
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tack Karin för att du hittade den så jag också vet vad jag har hört ![]() Det är nästan så jag börjar grina ![]() Kommer ihåg när vi gav oss iväg därifrån på morgontimmarna så kände jag bara att nu gör det inget om jag dör på fläcken för jag har sett Parios ![]() Jag får nog bli bra senil innan jag glömmer den natten ![]() Riitta, som längtar till Aten ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kotsiras är på Kreta nu i veckan, i Chania den 10:e och i Rethymnon den 11:e, lyckliga dom som kan se honom!
Gunilla (som inte sett underverket sedan 2005) |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har haft lyckan 2006 och 2007
![]() ![]() Skulle GÄRNA vara på Kreta nu och se honom levande igen ![]() Riitta ![]() |
![]() |
|
|