![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På Plaka skulle jag tänka mig att kunna bo. Fantastisk strand och restaurangerna ligger ganska glest. Nu när ni tror att Plaka passar er så ska ni inte ens fundera på Ag. Prokopios. Förutom stranden består byn mest av en trafikerad gata och restauranger.
Agia Anna är ett sorts mellanting av Ag.P och Plaka. Restaurangerna ligger på stranden och det finns ganska många pensionat att välja på. Ett par gränder hittar man också och en resebyrå (kanske finns flera nu?). Maragas ligger i början av Plaka och därifrån är det 5-10 minuters promenad till Agia Anna. Man får gå längs vägen en bit men kan för det mesta på stranden om man har lust med det. Här ligger också de populära restaurangerna Paradiso och O Manolis, du kan läsa mer om dem på forumet. ![]() Jag har bara bott i Agia Anna och där på ett pensionat med endast dubbelrum, men ni behöver ju större än så och samma ägare hade också Hotel Summerdream och där har ni tillgång till pool om ni vill ha det. Ligger granne och precis i början av byn. Dessutom har ni 10 meter till Supermarket Margarithis som också ägs av samma familj. Ni åker i högsäsong så det är inte säkert att det hotellet är ledigt. Jag skulle nog följa med någon av rumsraggarna i hamnen som erbjuder rum på just den ort där ni vill bo om ni inte har förbokat. Trevlig resa! |
|
|