![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Min är från Pirgos på Tinos Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vilma |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har jag tre bilder därifrån. Juni 2008, denna från okt 2008 och så har jag en ny från juni 2009 , men då fanns inte så mycket bouganvillea. Jag har varit inne i våningen ovanför, en kvinna bjöd in mig i höstas för att se hur en riktig gammal våning från Pirgos ser ut. Hon bodde i Aten och hade ärvt den av sin mormor och hon hade tillbringat alla sina barndomssomrar där. Nu renoverade hon den varsamt. Det var jättekul att få se! Jag känner alltså lite extra för min avatar och måste se till den vid varje Tinosbesök.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Mitt användarnamn är mitt (finska) förnamn. Ett namn som jag för övrigt inte tyckte om när jag var liten för att "alla" i Sverige hade (har fortfarande) svårt att uttala det korrekt. Men nu tycker jag om det för att det inte är så vanligt, och numera är jag van med att stava till det in alla sammanhang
![]() Avataren är jag på Santorini. //Outi |
|
||||
|
||||
![]()
BOKSTAVERA det menar jag naturligtvis, skriva mitt namn kunde jag när jag var 4 år...
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag heter Ulrika .Mitt alias kommer ifrån min minsta dotter hon heter Clara och är fin,därav kallas hon ofta Clarafina
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det kan du. Skicka ett meddelande till mig via Kontakta oss längst ned på sidan. Skicka med olika förslag eftersom många namn är upptagna.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Intressant det där med "åttan" för det försökte mina vänner med när jag var liten, men jag vägrade bli kallad för det och eftersom jag var/är en bestämd tjej så blev jag kallad för inget annat än Outi
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Haha, våran Åttan är känd i hela kommunen, alla vet vem hon är!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja du Outi, det är inte lätt att ha ett finskt namn här i Sverige.. men det blir många goda skratt för all felstavningar
![]() Mitt användarnamn kommer från tiden då dottern (numera hela 3 år) var bara nån månad. Hon lät som en pytteliten dinosaurie när hon jollrade ![]() ![]() Mamasaurus |
|
||||
|
||||
![]()
Jag heter Tramp för det betyder luffare på engelska och det är ju precis det man är när man åker runt därnere!!! Ännu roligare hade såklart varit att haft det på grekiska men det språket kan jag tyvärr inte!
|
|
||||
|
||||
![]()
Slog precis upp luffare på Google Translator, tydligen blir det αλήτης på grekiska men det verkar svårt att skriva in när man ska logga in!
|
|
||||
|
||||
![]()
Dessutom betyder det gatpojke, rackarunge mm så det kanske inte är så kul? Luffare heter också plánis, en som drar omkring,
|
![]() |
|
|