Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-07-15, 17:04
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Vägen till Lefkos

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Här får du se hur vägen ser ut vid MenetesSom du ser så är den bred och bra. Känns inte obehagligt
Väldigt vackra vyer har man också. Det finns plats och parkera och ta en fotopaus

Riitta
Fin bild! Vad jag längtar dit när jag ser den! Det ser så läckert ut nerifrån med kyrkan längst ut på berget.

Jag har ett härligt kort på mina killar, taget från samma ställe, som ditt Ritta, men åt motsatt håll. Där är en fantastisk utsikt ner mot Amopi och ut över havet, man ser hur det mycket det blåser, som det nog alltid gör där.

Vi åkte en kväll upp till Manetes o åt middag där. Vi var de enda gästerna när vi var där, men det var väldigt mysigt. Vi åt en jättegod middag. Värdinnan var mycket trevlig och öppen mot oss och det var intressant att höra henne berätta om hur hon levde där. När vi skulle åka tillbaka bjöd hon in oss för att se hur deras hem såg ut. Ett kul minne.

Vi åkte till Lefkos ett par gånger. Första gången åkte vi dit över bergen, vi trodde den vägen var kortast, men det var en lite jobbig slingrig väg. Det var ändå värt det för det var mysigt att stanna till och äta lunch där uppe i Pyles, tyckte vi. Tillbaka åkte vi över Arkassa, Finiki o Manetes och den vägen var smidig och kändes kortare så den åkte vi nästa gång.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:56.