![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Knappast men det vore skönt. Håller med att det kan vara ganska jobbigt med rökande balkonggrannar. Speciellt om de är kedjerökare. När jag var i Thailand i vintras gick det inte att äta frukost inne i hotellmatsalen för alla rökande turister. Norrmännen tände sina cigaretter utan att ens fråga bordsgrannarna om lov. Vi som ville ha fräsch luft fick köa för borden på verandan.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
På Hotell Peris i Loutsa var det skyltar inne på hotellrummen att rökning är förbjuden, nu vet jag ju inte om det har kommit efter lagändringen eller om de haft så redan tidigare. Sedan då det gäller andel rökare så är ju grekerna i en klass för sej men norrmännen kan väl inte ligga långt efter och precis som grekerna så röker de precis överallt utan att fundera på vad som finns i närheten. Vi brukar faktiskt undvika norrmän då vi söker plats på en taverna, det är inte roligt med rök i maten.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mvh Janérik[/QUOTE] Det var da en voldsom generalisering av nordmenn. Mitt inntrykk er at det slett ikke er slik. Vi har jo en streng røykelov hjemme og føler at man tar dette med seg når man drar på ferie. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar norrmän men tyvärr är mina personliga erfarenheter av semestrande, rökande, norrmän inte så goda. Vet inte om de slår sig fria på ett annat sätt utomlands än de gör hemma. Värsta jag sett var tanten och farbrorn som tände cigaretterna vid frukostbordet som de delade med en svensk småbarnsfamilj i Thailand. Gissa om föräldrarna snabbt flyttade på både mat och barn. Den minsta var 9 mån men det hindrade inte norrmännen. Har faktiskt ganska många andra exempel också.
När jag var ung och folk rökte fritt fick man inte röka mellan för och huvudrätten på bättre middagar och inte heller medan någon vid bordet fortfarande åt. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Var det kanske pga. (tack vare?) rökförbudet som det bra fanns askfat på vissa bord på en del tavernor?
Jag hade ingen aning om rökförbudet i Grekland, jag gick glatt och hämtade när det saknades. // Helén |
![]() |
|
|