Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-10, 21:36
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Rökförbudet

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg
Detta har dom visst om sedan ifjor för då fick alla ställen besked om att bygga om så att inte rökare störde dom ätande med sin rök likaså fick hotellägarna order om att fräscha upp sina hotellrum så att det blev rökfritt på rummen o gud vad skönt det skall bli. Hemskt o bo i ett rum mellan två där det rökas i för osen går in i rummet.
Det blir vel ikke røykeforbud på balkonger og terasser?
Svara med citat
Gammal 2009-07-10, 21:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av moelv Visa inlägg
Det blir vel ikke røykeforbud på balkonger og terasser?
Knappast men det vore skönt. Håller med att det kan vara ganska jobbigt med rökande balkonggrannar. Speciellt om de är kedjerökare. När jag var i Thailand i vintras gick det inte att äta frukost inne i hotellmatsalen för alla rökande turister. Norrmännen tände sina cigaretter utan att ens fråga bordsgrannarna om lov. Vi som ville ha fräsch luft fick köa för borden på verandan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-07-10, 23:19
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

På Hotell Peris i Loutsa var det skyltar inne på hotellrummen att rökning är förbjuden, nu vet jag ju inte om det har kommit efter lagändringen eller om de haft så redan tidigare. Sedan då det gäller andel rökare så är ju grekerna i en klass för sej men norrmännen kan väl inte ligga långt efter och precis som grekerna så röker de precis överallt utan att fundera på vad som finns i närheten. Vi brukar faktiskt undvika norrmän då vi söker plats på en taverna, det är inte roligt med rök i maten.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-08-04, 15:18
kirtor kirtor är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
i Thailand i vintras gick det inte att äta frukost inne i hotellmatsalen för alla rökande turister. Norrmännen tände sina cigaretter utan att ens fråga bordsgrannarna om lov. Vi som ville ha fräsch luft fick köa för borden på verandan.

Eva
Vi brukar faktiskt undvika norrmän då vi söker plats på en taverna, det är inte roligt med rök i maten.

Mvh Janérik[/QUOTE]

Det var da en voldsom generalisering av nordmenn. Mitt inntrykk er at det slett ikke er slik. Vi har jo en streng røykelov hjemme og føler at man tar dette med seg når man drar på ferie.
Svara med citat
Gammal 2009-08-04, 15:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jag gillar norrmän men tyvärr är mina personliga erfarenheter av semestrande, rökande, norrmän inte så goda. Vet inte om de slår sig fria på ett annat sätt utomlands än de gör hemma. Värsta jag sett var tanten och farbrorn som tände cigaretterna vid frukostbordet som de delade med en svensk småbarnsfamilj i Thailand. Gissa om föräldrarna snabbt flyttade på både mat och barn. Den minsta var 9 mån men det hindrade inte norrmännen. Har faktiskt ganska många andra exempel också.

När jag var ung och folk rökte fritt fick man inte röka mellan för och huvudrätten på bättre middagar och inte heller medan någon vid bordet fortfarande åt.

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-08-04, 16:36
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Var det kanske pga. (tack vare?) rökförbudet som det bra fanns askfat på vissa bord på en del tavernor?
Jag hade ingen aning om rökförbudet i Grekland, jag gick glatt och hämtade när det saknades.
// Helén
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20.