![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack även till Lotti. Chania är mysigt. Där har vi faktiskt varit vid våra två tidigare besök på ön. Att strosa omkring inne i saluhalen är jättemysigt tycker jag, även att bara sitta ner och titta på människor är härligt
![]() //Ingela |
|
||||
|
||||
![]()
När ska ni åka?
Vore trevligt att få en liten rapport efteråt (eller kanske ett resebrev??) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker den 30 Juli, och självklart får ni en rapport när jag kommer hem. Resebrev tror jag inte, jag är inget vidare på att skriva resebrev (tror jag).
//Ingela |
|
||||
|
||||
![]()
Ärligt talat så är inte jag hellr den typen som måste runt och utforska alla öar. Låter ju jätteskönt att bara slappa det får man göra.
![]() Det lät bara lite lång tid att vara på hotellet hela tiden utan att flytta på sig. Nu längtar jag verkligen till vår resa i september då ska jag till Platanias igen. Regnet öser ner här i Skåne idag. Ser framemot en rapport när ni kommer hem. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det ska bli så härligt att "bara" slappa i två veckor. Men som sagt, vi gör nog lite fler utflyckter i år än vad vi brukar göra (det är vad jag säger nu, får se hur det blir när vi väl är på plats).
![]() ![]() ![]() //Ingela |
|
|||
|
|||
![]()
Hemma igen från den lugna byn Kolimbari, eller rättare sagt Rapaniana som vi bodde i cirka 2 km därifrån. Ja, vad säger man, ett fantastiskt hotell med jättebra mat. En underbar semester om man vill ha lugnet, och det passade oss utmärkt.
Men som sagt, det fanns "ingenting" i närheten förutom några få minimarkets och någon enstaka restaurang. Vi gick väldigt mycket i och omkring området, men det var inte så mycket att se. Havet var så gott som obadbart eftersom det blåste väldigt mycket med stora vågor under hela vår tvåveckorsperiod och så var stranden inte den bästa heller. Nu låter jag kanske negativ, men det är jag absolut inte. Vi har haft en fantastisk semester och eftersom vi är poolmänniskor gjorde det inget att stranden var som den var. Vi hade även halvpension på hotellet och vi var glatt överaskade av maten, och vi insåg att även det var bra med tanke på det lilla utbud av restauranger som fanns. Vi har haft det helt underbart ![]() //Ingela |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att höra att det blev så bra.
![]() Citat:
|
![]() |
|
|