![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja ja, där ser man. Har man inte samma åsikt som vissa personer här, anses man alltså inte ha "sunt förnuft".
Jag försöker avhålla mig från personangrepp, men jag tycker man ska vara försiktig med att använda uttryck som "ta seden dit man kommer" om man inte är beredd att vara helt konsekvent med det. /kimmen |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kunne ikke sagt det bedre selv! Denne tråden er interessant, men temaet trenger å defineres en gang til, det går ikke endast på bar overkropp på Rhodos! Det å besvare et innlegg bare med en link, er det egentlig tillatt i Kalimera? |
|
|||
|
|||
![]()
Av og til lurer jeg på om vi faktsik snakker om det samme, eller om vi lever på forskjellige kloder. Derfor et bilde og to spørsmål.
1) Er det ok å være kledd slik på en finere taverna/restaurant? (Snakker ikke om strandtavernaer her, men i en by) 2) Er det vanlig at grekere kler seg slik når de skal gå ut? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker man skall ta senden dit man kommer för det hör till.
Jag ser folk som tar på sig en t-shirt eller skjorta eller blus även när dom går till strandtavererna på stranden nere på Rhodos för att äta lunch o inte går med bar överkropp. På kvällarna är folk mer klädda när dom går o äter visa män har långa byxor eller snygga shorts som mannen på bilden i inlägget innan. Kvinnorna är oxå klädda när dom går ut o äter. Ser inte snyggt ut om en kvinna skulle sitta i bikini o äta eller mannen i bar överkropp. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men som svar på frågorna: 1. Ja absolut. Ett par ordentliga shorts, inga badbyxor. Kunde väl möjligen tagit på sig en t-shirt istället för linne. 2. Vad har det med saken att göra? Vi är väl inte greker? Och grekerna är väl inte svenskar? Personligen fullständigt HAAAAAAAAAATAR jag att jag tvingas se kvinnor ute. Det stör min världsbild. Jag tycker det är så fuuuuuuuuuuuuuuuuult. *viftar hysteriskt med ironiflaggan så jag inte ska missförstås!* |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]() |
|