![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Porto Skala ligger en liten bit utanför Skala. Vi bodde på Melidron som också låg lite åt samma hålla men ändå närmare centrum. Det såg ut att vara en fint hotell. Om man orkar gå i värmen så ligger stranden på gångavstånd, tror jag (jag vände innan jag kom till Porto Skala och körde bara förbi med bil). På kvällen när det är svalare kan det nog vara ok att promenera till restauranger i centrum, i alla fall ena hållet och taxi andra hållet.
Skalas strand är sand men med runda stenar vid vattenkanten, dock är det mer sand ju längre söderut man går (ni bor norr om stranden). Någonstans vid mitten av stranden fanns förra året någon firma som höll på med vattenaktiviteter, vet inte exakt vad och om de hyr ut jetski eller vad. Där utgår också båtturer med glasbottenbåt, bl a till Zakynthos. Det finns ganska många bra restauranger i Skala och flertalet biluthyrare. Vi har bara varit på Kreta och Kefalonia i Grekland och vi vill påstå att det var lite dyrare på Kefalonia. En mycket grön och fin ö. Båttur till Lefkas-Meganissi-Scorpios rekommenderas varmt. Myrtos är fantastiskt. |
|
|