![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Thomas !
Vi har flugit ett par gånger till Samos för att sedan ta båtar ut till andra öar. Inga problem att få tag på taxi vid flygplatsen, de står på kö utanför. Det är inte långt till Pythagorion men jag minns inte priset dit (kanske 6-7 euro? ). Däremot vet jag priset mellan Pythagorion och Vathy och det ligger på 13-15 euro. Vad jag vet så går det inte att köpa båtbiljetter på flygplatsen, däremot finns det biljettkontor/resebyrå i Pythagorion. Finns säkert flera men vi har använt oss av en som ligger på huvudgatan som går inåt från hamnpromenaden (taxin stannar på den gatan om du inte säger nått annat). De säljer säkert biljetter även för Samos Spirit men skulle du mot förmodan inte kunna köpa där så är det ingen ko på isen, i Vathy ligger flera biljettkontor i direkt anslutning till hamnpiren. Du hinner säkert fixa biljett där i nödfall. Att det skulle vara fullt på Samos Spirit en onsdag i juni betraktar jag som fullständigt osannolikt. ![]() Ha det så bra, och glöm för allt i världen inte att stanna till på Fourni. ![]() Lars |
|
|