![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Annars.. jag vet inte. Mezes är allrid gott. Man tar in flera smårätter, pomme och greksallad och delar på detta. Blir både billigt o gott. Det bästa är att studera matsedeln för att se vad som finnes.. eller fråga vad de kan rekommendera för kvällen. Ni hittar säkert era egna favoriter. Vad det gäller shopping så blir ni inte besvikna. Finns allt från kläder, skor, lädervaror, kryddor, flytande varor, keramik, leksaker, badsaker, mm, mm.. Jag tror att ni kommer att få en härlig vistelse i Rethymnon.. ![]() //Monica S |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har tänkt göra en dagsutflykt till antingen Herklion eller Chania (från Rethymnon). Vilken stad skulle ni rekommendera mest? Hur länge tar det att åka buss till respektive stad?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Annars kan jag rekomendera att ta bussen till Sydsidan. Till Plakeias tex tar det ca 45-60 minuter (rätta mig någon om jag har fel, har bara åkt bil dit)och det är en gullig (pytteliten) stad med fin strand, lite tavernor och ett par affärer. Vägen dit är också trevlig! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag rekomendera Chania. Ca. 1 timme med buss. Både hamnområdet och gamla stan är trevliga att gå och strosa i.
MVH KK ![]() |
![]() |
|
|