![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Var ligger Spiros?
Mvh Christina |
|
||||
|
||||
![]()
Spiros, eller Anesis Taverna som den egentligen heter ligger vi Agios Prokopios. Följ vägen som går norrut parallelt med stranden. Det är den sista tavernan. Om ni går dit strunta i menyn - gå direkt ut i köket och kolla vad de har. Vi brukar äta lunch där, så jag har inte riktigt koll på hur menyn ser ut på kvällen.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Går det busser helt ut til Mikri Vigla i begynnelsen av juni? I såfall, hvor ofte og når?
Hvorfor går det ingen direktebåt mellom Naxos og Kreta? (Ser at det går fra Paros, Mykonos og Santorini) |
|
||||
|
||||
![]()
Tackar!
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Lotta!
Förra året var jag på Naxos och åt en underbart god rätt på en restaurang (mama´s någonting...). Det var en typ av Moussaka men det var kött och inte köttfärs. Vet du vad den rätten heter? Jag ska till Rhodos till hösten så jag tänkte se om jag kanske hittar den där också men det är ju en fördel att man vet vad den heter. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Jaaaa, varför går det ingen båt mellan Kreta o Naxos, ingen aning. Förra året gick det en liten highspeed båt, har ni kollat den? M.G Det låter som du åt en version av papotsakis. Ibland så kan de använda köttbitar istället för köttfärs. Det finns säkert flera olika recept. Annars allt väl här på Naxos, mera turister och riktigt sommarväder nu. Varmt o skönt. Är ni här och har frågor så är det bara att komma in på East West o hälsa på. Vi ses i sommar! Lotta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Den hittar du säkert på Rhodos om du uppsöker en traditionell grekisk taverna. Eva |
![]() |
|
|