![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() AI har sin plats för vissa i vissa situationer. Och det var ju bra att det fungerade så bra för Malin. Jag är personligen vare sig för eller emot AI. Det finns. Acceptera det. Jag har faktiskt åkt på AI för ca 100 år sedan när vi ibland var nere i gamla Jugoslavien på skidresor... Fungerade perfekt! Men jag hade inte åkt så till Grekland idag bl a för det passar inte mitt sätt att resa eller min sociala situation. Men sådant kan ändras... Att det påverkar infrastrukturen på orten är helt klart. Men måste det vara helt av ondo? Som jag försökte klargöra tidigare så ska varor och tjänster produceras och levereras lokalt i samma omfattning oavsett om det är till AI eller Tavernan... Den enes död är den andres bröd... För att vara krass. Och strukturomvandlingar i samhället händer hela tiden. Det är en ständigt pågående process. Spelar det någon roll om slaktaren levererar till Tavernan eller AI? ![]() Man kan inte säga att jag vill inte åka AI för då kanske Tavernan runt hörnet måste lägga ner. Det som händer då är att AI-anläggningen kanske måste sparka en servitör i stället eftersom de förlorar intäkter... Pest eller Kolera? Och vad önskas dricka till...? Du har all min beundran. Jag önskar att jag hade möjlighet att ställa upp för andra på det sättet. All Heder. Skulle vi ta den yttersta konsekvensen av den påverkan "vårt" resande till Grekland har skulle vi i stället stanna hemma och skänka reskassan till de som behöver det ännu mer. För Grekland är idag ett tämligen välmående land trots allt. Visst finns det fattigdom och hemlösa. Det finns det här hemma också. Och det ökar... Och så finns det de som har det mycket, mycket, mycket värre... Det kanske kan vara en liten väckarklocka att försöka se det ur det perspektivet... |
![]() |
|
|