![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hallå!
Nu är jag tillbaka efter en UNDERBAR vecka på Kefalonia.Gjorde inget annat än slappade vid poolen eller stranden så jag kan inte skriva nåt resebrev.Men lite info: Vi åkte 16 maj och jag tror vi var bland de första svenskarna i alla fall.Jag hade som vanligt dragit ut massor av tips från forumet och tagit med. ![]() Vi bodde på Metaxatos och det var ett helt ok hotell på en höjd med en fantastisk utsikt över havet.Det fläktade skönt och det behövdes för det var VÄRMEBÖLJA...Gullig tjej som skötte poolbaren.Hon gjorde i ordning greksallad till oss till lunch för 4 euro..Det fanns solsängar men bara ett par småtrasiga parasoller. Nedanför hotellet går en fin väg "Fanari road" som är den lååånga vägen till Argostoli.(ca 45 min promenad längs havet)Ovanför hotellet går den korta.(10 min)Vi gick in till stan varje kväll och åt på Mare Nostrum i hamnen och El Greco ovanför torget.Det var TOPPENmat!!Den enda strand som var iordninggjord var nedanför Lassimarket.Men den var härlig..Biluthyrning fanns flera ställen längs Lassivägen,tror det var ganska samma priser ca 60-70 euro för tre dagar. Dyrt att handla på supermarkets i Lassi,en liten youghurt 1,5-1,9 euro.. ![]() Skriv och fråga om det är något annat ni vill veta... Sassa |
|
|