![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt!
Och om bara drygt en månad är jag där |
|
||||
|
||||
![]()
Inte alls avundsjuk..
![]() Låter härligt! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På samma sida finns en liten film om att lasta en mula på Skopelitis, inte enkelt, men roligast är väl repliken på slutet "frågade du efter biljetten?"...
|
|
|||
|
|||
![]()
ååh, längtar.. 22 dagar kvar...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh Amorgos är en underbar ö, en magisk ö.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi kom hem igår från Amorgos. 10 fantastiska dagar.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Jag blir helt sjuk!!! Jag åker ner om 52 dagar... Alldeles för långt fram ![]() K |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vågar inte ens titta. Jag har för femte året i rad Amorgos inplanerad, men det har alltid kommit något emellen. Flyg som ändrats, inställda båtar etc. Nu vågar jag knappt planera in Amorgos, men hoppet lever.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Enligt mig är amorgos en av de vackraste öarna. Vi var där när vi båtluffade i kykladerna förra året och ett måste är att åka ut med båt och bada på många olika fina stränder...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det vanligt med organiserade båtturer på Amorgos numera? Fanns inte när jag var där men det var ju i lågsäsong för ett antal år sedan.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Det går båt till Maltezi och Plaka från Katapola, och till Nikouria från Agios Pavlos. Det har även funnits en båt som gick runt hela ön, men om den går i vet jag inte, den utgick från Katapola.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag åkte ut en dag med honom från Katapola till Gramvoussa för 4 år sen, en riktig superutflykt. Gramvoussa kan rekommenderas för en härlig baddag, det går att ta sig dit från sydspetsen också. Den båten ligger kvar i Katapola men jag har inte sett någon aktivitet där de senaste åren, antagligen kör han lite "spontana" turer i högsäsong när det är lugnt på havet. |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, inte den. Den jag tänker på ser ut så här:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ser man på. Den båten har jag faktiskt aldrig sett i eller runt Katapola. Men det kan ju vara ett flytetyg som dyker upp främst under högsäsongen. Den har i varje fall inte fast hamnplats där, den delen av kajen är ju reserverad för kustbevakningen/marinen vad jag förstår.
|
|
||||
|
||||
![]()
Har sett den i september. Det satt en skylt som upplyste om turer runt ön, men jag såg aldrig den åka. När vi senast var på Amorgos syntes den inte till.
|
![]() |
|
|