![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag jobbar på en cocktailbar i Parga hamn som heter Blue Bar. Den syns garanterat om ni går förbi. =) Åker ner om två veckor. Ja, ormar finns det faktiskt. Men jag har bara sett en levande hittills, de andra har jag sett på vägen, påkörda. Den levande ormen såg jag förra året i augusti. Den låg under en upp och nervänd ölback som stod utanför vår entré, som vår servitris hittade. Så visst finns det ormar, men det är sällsynt. Har bott så länge i Grekland nu, och det är den enda levande jag sett. Men ta det försiktigt på stigar i skogen, och där det finns större stenar, där de brukar ligga och värma sig under. Denna orm var av det giftiga slaget, men ingen blev biten, trots alla människor som passerade, och vår servitris som fann den. Så ni behöver nog inte vara oroliga! Ja vi kanske ses där nere om ni har vägarna förbi! Finns inte så många blonda svenskor som jobbar i Parga, jag är nog den enda, och jag jobbar varje dag maj-oktober. De andra blondinerna är engelskor eller från andra delar av Skandinavien! När åker du/ni ner? Diana |
|
|