Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-13, 16:17
maria2 maria2 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009
Standard Stranden i Livadia

Jag och min sambo kommer åka till Tilos i början av juni och har blivit förtjusta av alla fina beskrivningar om ön. Men jag har lite funderingar. Vi ska bo på Marina Studios, är det någon som har bott där och kan berätta lite? Det verkar ju ligga uppe i bergen är det bara att vandra ner och bada på stranden i Livadia? Finns det solstolar att hyra? Eller ska man ta sig till nån annan strand? Många frågor blir det och tack om ni svarar!
Svara med citat
Gammal 2009-04-13, 19:18
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Stranden i Livadia

Livadia är litet och avstånden korta. Marina Studios ligger alldeles ovanför byns centrum och sedan följer ni bara strandpromenaden så har ni hela den långa stranden framför er. Stranden består av klappersten och ju längre bort ni går, ju mindre blir stenarna. Badskor är att rekommendera och finns att köpa i bla. Eleni supermarket.
Solstolar och parasoll finns utefter stranden och kostar oftast inget, men tavernan som äger dem blir glada om ni tar något att äta eller dricka hos dem.

Någon dag tycker jag även att ni ska gå åt andra hållet till Lethra beach, det är en vandring på ca. 45 minuter, ni går på en stig som följer bergskammen med många vackra och spektakulära vyer.

Du kan se läget på Marina Studios i mitt resebrev från 2007. Det är byggnaden t.v. på den andra bilden, syns även på den tredje bilden.

Ann-Kristin
Svara med citat
Gammal 2009-04-13, 19:30
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Glæd jer, Tilos er en perle
Svara med citat
Gammal 2009-04-14, 12:54
maria2 maria2 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Tack för svaren! Har alla rum på Marina studios havsutsikt? nån som vet? Och går det att köpa snorklingsutrustning på plats?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:02.