Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-03, 22:30
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Samos stad?

Besøkte Pythagorion igjen i fjor, men nå sier jeg: aldri mer. Ødelagt av turisme. Samos by er ekte og ærlig, og jeg holder til fulle med på anbefalingen om Hotel Samos. Vil man dog ha noe svært rimelig rett rundt hjørnet kan jeg også anbefale Pension Trova (26. Kalomiris) med en av Hellas' mest sympatiske pensjonatvertinner og så rent at du kan slikke gulvene om du vil.
Svara med citat
Gammal 2009-04-03, 23:01
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av mrwalker Visa inlägg
Besøkte Pythagorion igjen i fjor, men nå sier jeg: aldri mer. Ødelagt av turisme. Samos by er ekte og ærlig

Aj aj aj........inget bra betyg alls.

Lite av vad jag kanske har befarat, men varför ?

Nja, tror fortfarande att Pythagorion har mer att ge bakom hamnpromenaden men...... nu var det ett antal år sedan sist så vi får se hur det egna upptäckandet ter sig.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2009-04-04, 09:40
eage eage är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Jeg er ikke enig i at Pythagorion er ødelagt av turisme!Husk på at der har ikke vært noe utbygging av nye hotell(hvilket vil si samme antall hotellsenger) siden jeg startet å reise dit for 10 år siden. Jeg er der hvert år og har i de siste årene tilbrakt hele sommeren der. Kun i august når grekerne og italienerene har ferie er det skikkelig folksomt. Resten av sommmeren er det et behagelig antall turister og stemningen er veldig "laid back". De innfødte er åpne og høflige og du føler deg velkommen som gjest, og dette hører jeg fra alle jeg møter som besøker Pythagorion for første gang! Mitt beste tips er å våge seg bort fra havnepromenaden innimellom, det ligger mange små perler i gatene bakom. Men når det er sagt så er det ikke mye som slår det å sitte på havna med et glass kaldt drikke når sola går ned...for så å spise på en av de mange gode restaurantene i bakgatene og avslutte kvelden på ekte gresk nattklubb(der faktisk 90% av gjestene er innfødte)

Senast redigerad av eage den 2009-04-04 klockan 10:03.
Svara med citat
Gammal 2009-04-04, 16:26
eage eage är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

En ting til MÅ jeg bare si, Pythagorion er IKKE mer turistifisert en Kokkari for den som måtte tro det...på vinteren er det fremdeles liv i "Pytten" mens i Kokkari er det kun de sultne kattene du møter i gatene. Og er det noe annet i havnen, eller langs strandpromenaden, enn barer og taverneraer beregnet for turister? La oss ikke lure oss selv..
Svara med citat
Gammal 2009-04-05, 18:38
seaside seaside är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Det är det fina med att åka till Grekland. Man kan bo och uppleva saker för alla smaker. Huvudsaken är att man blir nöjd. Vi har alltid försökt att undvika för "turistiska" ställen att bo på eller äta på för det passar oss bra. Vi försöker ibland att tippsa på ställen som vi hittar tex. tavernan "Pera vrisi" i början av bergsbyn Vourliotes, det var några år sedan med då var maten god och det var mycket gästvänligt där. Mycket vacker väg upp till byn. Får se vad vi hittar i år eller så blir det gammla bekanta ställen.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46.