Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-04-03, 17:32
Fernandas avatar
Fernanda Fernanda är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006
Standard Sv: Porto Heli ( evt Ermioni) - Napflio - Kalamata

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
- kanskje det er videre fra Hydra til Ermioni (ikke til Porto Heli) vi burde ta båten?
Er Ermioni en s å trivelig liten by? - hvor stor omtrent/ hva finnes der?
Nå er det april - og dere har kanskje reist, - jeg oppdaget tråden nå.
Jeg ville valgt å dra til Ermioni - ikke til Porto Heli.
Ermioni er en liten havneby og på denne tiden av året ikke mange tilreisende, så folk har TID til å være seg selv. Koselig havn med anløp av ferjene, hydrofoilen og private seilbåter etc.
Vi var det tidlig i mai i 2007. Lleide bil ved torget, rett ved havna og fant noen nydelige steder sør- og vestover langs kysten. Vi skulle til Porto Heli - og var der - så oss omkring - og forsvant derfra.
Mannen min og jeg syntes alt var for glorete og lissom laget for turistene (altså oss) - masse lekre, digre båter i havna - og masse krimskrams, juggel (kaller vi det på norsk) å få kjøpt. Havna kunne vært hvorsomhelst - følte ikke at det var mye gresk. . . men, vi hadde vært i Nafplio og Palea Epidavros før vi kom sørpå - - så vi var jo blendet av inntrykk derfra ---
I Ermioni fikk vi gjort en avtale på uterestauranten til Ganossis rett ved båthavna og leide rimelig et par netter på Ganossis Philoxenia, rett rundt hjørnet i en liten sidegate. Koselige og velutstyrt studio med balkong ut mot sidegata - såvidt havneutsikt. (de har hjemmeside, trivelig bakgrunnshistorie).
Er endel info på gtp.gr (det har jeg vel lov å skrive)
VI fant små butikker i bakgatene, hvor vi måtte bruke greske ord og uttrykk flere steder - jeg liker det i en butikk, hvor eier snakket godt engelsk,forresten,hadde masse gode oster - nam nam
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:13.