![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Vad vore livet utan katter? De är ju så härliga! Är kattlös sedan några år tillbaka, Skrållan den lilla gosingen, blev 24 år gammal. Det känns väldigt tomt att inte ha katt längre... Det kommer med andra ord att vara väldigt grönt när vi kommer ner i maj? Den här gången åker även min dotter med, det blir hennes tredje resa till Kalymnos. Synd att vi bara får en vecka den här gången. Ha de gott, hälsar Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Eva, jag lämnar inga grönskegarantier! Det är forfarande fuktigt i jorden men det behövs ju inte många varma dagar förrän allt torkar, och alla våra växter är nog betingade att torka ihop och vänta på nästa säsong. I år är de ovanligt kraftiga, så det kommer att bli ovanligt mycket hö-halm-ris i stället. Buskar och träd har tagit sig bra, och det håller nog kvar grönskan, men bergssidorna---knappast.
Hoppas ni får en fin resa! |
|
|
||||
|
||||
|
Hej Monica!
Jag kunde nästan känna din mjuka unge, så levande skildrade du honom. Rödgrön !Det är så fint att följa dessa fina kattdjurs liv. Jag har en videofilm som berättar alldeles fantastiskt om Santorinis katter. Deras fördröjda rörelser när dom hoppade från tak till tak, från mur till mur, är helt enkelt konst! Ha det bra! eija |
![]() |
|
|