![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi bodde nedanför Eleni rooms, det var en farbror som hade rum uppe i Chora som hette Panorama view. Men han hade även lägenheten i Katapola. Vet ej om han har fler där. Vi betalade 20 € i mitten av juni. vi var 2 personer. Där finns allt, pentry, kyl och badrum. Tom fläkt i pentryt och draperi i duschen! Vi bodde bokstavligen ett kort stenkast från vattnet. Hade en strand inom räckhåll som dög till ett dopp... Utemöbler...nära till affär..
Ett bra tips helt enkelt! |
|
|||
|
|||
![]()
Jag vill också passa på att påpeka att det finns boende även i de mindre byarna på Amorgos, förutom de "tre stora" (katapola, Eigiali och Chora). Vill man verkligen komma bort från allt vad turism heter så finns det rum att hyra i t ex Kolofana längs vägen till den södra delen av ön. Det kanske blir lite VÄL lugnt men det kan ju vara en intressant upplevelse också
![]() Är lite nyfiken på hur det är så jag kommer nog prova det några dagar i år! |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Har blivit Amorgosfrälst och har varit där visserligen bara två år i rad men kommer att återvända dit många gånger till hoppas jag. Sist bodde jag o min man på ett väldigt trevligt ställe som hette aigaion studios i Katapola. föredrar att bo i Katapola. Tycker om det genuina där. Mysigare på något sätt. Aigaion hyrdes ut av en mycket trevlig o glad man som kom o bjöd oss på underbara självodlade oliver o gurka när vi satt på verandan på kvällen med trevliga grannar. Myyyyysigt. Man blir aldeles lyrisk när man tänker på det.Mouros måste ni ta er till likaså Agia Anna som ligger på östra kusten rakt under klostret. Finns bussförbindelse med Katapola om man inte vill hyra moppe. Obs en upplevelse att ta moppe till Mouros. Hoppas ni får en härlig semester där.
|
![]() |
|
|