![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ett tips, Roine: bor du på en ort där det finns greker bör du prata med dem. Massor av våra invandrade greker åker årligen till hemlandet per bil. Detta gäller mest folk från norra landsdelarna. Såna jag känner har inte upptäckt Kalimera än, utan här gäller den välkända "sitta-på-kafé-metoden " om man vill veta något.
Så friskt mod och börja prata med folk! |
|
|||
|
|||
![]()
Hello!
Har bilat flertalet ggr till Grekland, via Italien-färjor, genom fd Jugoslavien samt via Rumänien/Bulgarien osv. Dagsläget: * Italien-färjorna dyra jämfört med innan de olika krigen i fd Jugoslavien men resandet blir/är säkert och man är/blir utvilad. * Resa genom fd Jugoslavien är billigare men en "osäker" resa. Min bror blev tom rånad då han åkte genom Serbien för 2-3 år sedan. Tjuvarna rånade dem medan de "halv-sov" i bilen. Tjuvarna drar sig inte för något längre.... Om man orkar bila igenom hela fd Jugoslavien i ett sträck, dvs utan att behöva stanna och sova är det helt ok och blir även billigare än färjorna. * Rumänien/Bulgarien, undvik till varje pris.......Problem tom att få tag på rätt bensin.... ![]() * Tåg, tex Österrike - Grekland, är ungefär som färj-alternativet men kan även bli billigare om man hittar bra pris på biljetterna. Var bered på att trafik-rytmen är "annorlunda" i Italien men också i Grekland jämfört med Sverige.... ![]() PM mig gärna fler frågor så ska jag svara på dessa så gott jag kan istället för att skriva en "långdragen" uppsats här. //Dontino |
![]() |
|
|