![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har varken handlat eller sett kameraexpertens priser.
Men vad jag förstår verkar det som de legat långt under sina "billiga" konkurrenter. Det om något borde vara en varningssignal. Jag vill inte heller strö salt eller dumförklara någon. Ingen ger bort någonting! Är det för billigt så ska man dra öronen åt sig! Jag vill härmed passa på att varna för Tradera som jag trodde var ett seriöst företag. Jag har varnat dom för bluffannonser utan intresse från deras sida. Jag hittade en del mönster och jag blev misstänksam när jag såg att det såldes instrument som i butik kostar 100.000:- såldes som nya för 14.000:- dessutom med mycket extrautrustning. Flera annonser med olika engelska namn där alla står som bosatta i England men skrivna i Norge och Danmark. Ingen av annonsörerna har tidigare sålt en enda produkt. När jag skickade en förfrågan att jag är intresserad och att de ska mejla egentagna bilder istället för dom broschyrbilder de använde i annonsen så fick jag istället massor med "Nigeriamail" med samma typsnitt och väldigt många gemensamma nämnare. Åter igen, ingen ger bort någonting! Betala med kort för då ersätter banken/kortbolaget en vid bedrägeri. Betala aldrig med direktöverföring. Definitiovt inte om ni ska betala resor eftersom avbeställnmingsskydd och försäkring ingår vid kortbetalning. En sak att tänka på är att få återbetalning om resebolaget sänker priset efter du betalat resan. Jag fick 1200:- tillbaka nyligen från Ving eftersom resorna blivit billigare! ![]() |
|
|