![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ios har båtförbindelse med både Milos och Naxos.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja det håller jag med om, det är mycket trevligare om man kunde flyga direkt till den ö man skulle till!
Men tycker det verkar så himla dyrt:S Har kollat runt efter flyg till Naxos och Milos men de är så dyrt, kostar fr 6000kr/per person .. Det tycker jag är jätte dyrt. ![]() ![]() Och vilken ö rekomenderas att flyga till, alltå vilken är billigast? Det ska gärna finnas båtförbindelser mellan den och örana Milos o Naxos ![]() // Linn |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Ja det var bra att du sa, kollade det och det var ju ganska bra priser på det
![]() Men är det någon som har koll på hur turerna går mellan Naxos och Milos? Finns det någonstans där det är uppdaterat, för på de sidor vi har kollat är det inte uppdaterat står det ![]() Vi vet inte om vi ska boka in en mellan ö eller inte? blir antagligen Naxos-santorini-milos. Känns lite för mkt för vi kan bara stanna 10 dagar :S //Linn |
|
||||
|
||||
![]()
Färjetidtabellerna för sommaren uppdaters först i april-maj. Måste ni detalplanera hela resan nu? Lite av tjusningen med att ö-luffa är att ta dagen som den kommer och stanna lite längre där det känns bra och kortare på andra ställen.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Mitt förslag: Ta Santorini och Naxos! Fem dagar på vardera ön, så hinner ni njuta. Kvalitet före kvantitet
![]() Lycka till fortfarande! Mvh P ![]() Ps. Kollade just på några bilder från Milos, jösses vad det är fint där. Förstår att ni har svårigheter med att bestämma er. Enligt min karta går det ingen färja direkt mellan Santorini och Milos. Men däremot då till Naxos och många andra öar. Går ju också att ta Naxos och någon liten närliggande ö ex. Schinoussa eller Koufonissi. Senast redigerad av Patricuz den 2008-12-16 klockan 23:39. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle defintivt välja Folegandros före Santorini. På Folegandros finns en oerhört välskött Chora där grekiskt vardagsliv går hand i hand med turismen men om ni reser i högsäsong måste ni kanske boka ert beonde innan. Hit kommer turister från hela världen och ön är mycket populär hos greker och italienare. De senare har tom. ett eget konsulat på ön. Maten håller överlag mycket hög nivå i Chora och befolkningen har satsat på kvalitetsturism.
När jag efter att ha besökt Santorini, Ios, Sikinos och Folegandros vid den senaste ö-luffen fick jag nästan en chock när jag återvände till Santorini och Perissa fast jag varit där flera gånger tidigare och visste hur det såg ut. Skräp efter vägarna, trist hamnpromenad etc och kontrasten efter 9 dagar på Folegandros blev stor. Flyger ni inte till och från Santorini finns det egentligen inte så många anledningar att resa dit. Den ön kan ni se en annan gång när ni kanske flyger från Santorini. Visst är Fira och Oia speciellt och det finns lite annat också att se på ön men mycket ger ett plastikt intryck enligt min mening men vissa älskar ön så vilken kategori ni tillhör vet man ju aldrig. Eva |
![]() |
|
|