![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
hej!
Vi var på Skiathos och Skopelos i somras.Till Alonissos gjorde vi en dagstur.Tycker att Skopelos är trevligare än Skiathos,det var inte lika mycket folk.Tempot var lugnare.Vi bodde på Stella Studios.Klart prisvärt,inget värstingboende men det dög åt oss. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var på Skopelos och Skiathos i september. Vi hade tänkt oss en dagstur till Alonissos, men av olika anledningar så blev det inte av. Vi bodde på Hotell Denise på Skopelos, ett bra alternativ tycker vi. Vi delar piam uppfattning att Skopelos var en trevligare bekantskap än Skiathos.
|
|
||||
|
||||
![]()
Har plitat ihop ett litet resebrev om mitt älskade Alonnisos, det borde komma upp under veckan. Om du undrar mer så är det bara att maila
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är ju inte ofta det dyker upp något om Alonissos! Jag har själv tänkt att göra det säkert tusen gånger, men jag har alldeles för många bilder att välja bland och varje gång jag ska ta tag i det så får jag beslutsångest! Därför har det inte riktigt blivit av... ännu.... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Länk finns från förstasidan, och här... |
|
|||
|
|||
![]()
Å vad mycket bra inlägg!
Tack alla! Trevligt resebrev också... Velar fortfarande lite mellan öarna, om vi ev bara ska köra på Alonissos eller om vi även ska klämma in Skopelos ett par dagar också. Eller tvärtom, mest Skopelos och ett par dar på Alonissos! ![]() Vi får resonera vidare.. |
|
||||
|
||||
![]()
Vad roligt att resebrevet är uppskattat! Har inte tänkt på att jag kunde skriva ett men nu är det ju upp iaf
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men utflyker till Skopelos/Alonnisos (beroende på vilken öm ni beslutar er för) eller varför inte en natt på skiathos rekommenderas varmt! (Plus att det kan vara skönt att sova sista natten på Skiathos eftersom man då är säker på att inte missa flyget pga inställda båtar!) Lycka till ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Skopleos har mycket mer av allt även ifall det kanske inte är en partyö som Skiathos! Förra året märkte vi att det var mycket fler turister även på Skopelos, säkerligen en "Mamma Mia effekt" som förhoppningsvis lugnar ner sig. Men det går ju inte att jämföra med Skiathos som har gaaalet många besökare! |
|
||||
|
||||
![]()
Om jag satt i er situation och funderade mellan Alonissos och Skopelos skulle jag ha valt att börja med några dagar på Alonissos och sedan åka till Skopelos. Båda öarna är bra, men jag tycker att Skopelos är strået vassare. Som kombination är Alonissos och Skopelos svårslagna.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi har biljetter till Aten i början på juni och skulle vilja ta oss till Skopelos och Alonissos (ev Skiathos) . har någon gjort den resan: Aten- buss till Ag Konstantionos och sedan båt.. Är det långt? dyrt? |
|
|||
|
|||
![]()
Resan Aten-Ag-Konstantinos med buss gjorde vi i juli 2006. Det tog väl ca 3 tim tror jag MEN det var söndag förmiddag och "en miljon" Atenare skulle ut till havet med bil så resan blev nog längre än tänkt då det var trångt på vägarna. Vi älskar bussresor i Grekland så vi tyckte det var kul att åka den turen. Väl framme hade vi precis missat eftermiddagsfärjan till Skopelos(den billigare av båtarna) så sen gick bara highspeed á 44euro/pp
![]() Lissi -som gärna tar den vägen igen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
|
|