![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja då var Berlinturen över...
Otroligt vad en helg kan gå snabbt! Har haft det jättemysigt på alla sätt och vis. Bra boende, god mat och dryck och mysiga julmarknader att strosa runt i. 6:e våningen på KaDeWe var imponerande! Vilka delikatesser! Bodde några min från just KaDeWe och tog buss till östra Berlin. Vilka juldekorationer! Imponerande byggnader! Vi har redan bestämt oss för att återvända för att utforska de miljoner saker vi inte hann med denna gången. Stinab ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så härligt ni verkar ha haft !
Vi har ju bara varit i Berlin på senvåren och tidig höst så julstämning har jag aldrig upplevt där. Berlin kräver många resor ![]() Nästa gång måste ni besöka Potsdam med Cecilienhof och Sans Souci, en timme knappt med tåg. Fast då ska det vara vår/sommar så ni får njuta av all blomsterprakt. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Även jag har varit i Tyskland i helgen... i Dusseldorf.
Vi har också strosat runt på mysiga julmarknader och smakat på tyska delikatesser... och druckit Gluhwein förstås!! ![]() Carina Senast redigerad av CarinaN den 2008-12-02 klockan 21:18. |
|
||||
|
||||
![]()
Någon wurst har slunkit ner men Glühwein bytte jag ut mot varm Lumumba
![]() Var det trevligt i Düsseldorf? Aldrig varit där.. Stina |
|
||||
|
||||
![]()
Düsseldorf är en trevlig stad som jag varit i ett par gånger tidigare eftersom min dotter bodde där ett år som au pair för några år sedan. En mycket trivsam stad som är väl värd ett besök. På våren är det ljuvligt att strosa längs Rhen på den vackra strandpromenaden eller att sitta på ett utecafé i Altstadt. Vi flög ner med Ryanair från Växjö, smidigt för oss Kalmarbor!
Varm lumumba provade jag också, men glüwein med amaretto smakade bättre ![]() Carina |
![]() |
|
|