Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-11-17, 13:15
Patricuz Patricuz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 174
Standard Hemma igen och saknar havet!

Hej på er alla!

Nu är vi hemma igen efter att ha tillbringat hösten på Kreta. Hoppas ni har haft en fin höst var än ni har varit. Allt gick finfint och vi är så proppade utav erfarenheter att man inte själv tror att det är sant. Det bästa med resan var att vi verkligen kunde ta det lugnt och njuta av varje dag (eftersom vi var så många veckor) och sen det att vi kom in livet bland lokalbefolkningen på ett helt annat sätt än på en veckas resa. Fin erfarenhet även för vår son. Kommer att återkomma med en liten berättelse senare. Kanhända jag skriver den från en barnfamiljs perspektiv, eftersom det var ju det resan gick ut på. Är barnet nöjt, har även föräldrarna en lyckad semester! Sörsta delen av tiden tillbringade vi ju i Paleochora. Vi lärde oss att älska det stället. Bara måste tillbaka, men vet inte när... Vi blev alla helt beroende av att vara i vattnet och det är ett himla rally fram och tillbaka till simhallen nu. Pojken simmade från 2-6 timmar nästan varje dag (kanhända det var 3 el 4 dagar vi inte var i vattnet)! Men, jag återkommer.

Hälsningar, P
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-11-17, 15:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hemma igen och saknar havet!

Låter härligt!! Berätta GÄRNA mer!..och välkomna hem förresten

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-11-17, 19:35
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Hemma igen och saknar havet!

Jag är också hemkommen från Peloponnesos efter ca 3 månaders vistelse där nereoch saknar havet och grönskan, här i höst/vinter rusket
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-11-30, 17:05
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Hemma igen och saknar havet!

Vad härligt att ni hade ett så lyckat uppehälle i Paleochora - det är verkligen också en plats jag skulle kunna tänka mig att tillbringa en tid så där lite off season. Även om det kan komma en skur, eller två, så skiner solen snart igen och jag tror man kan uppleva många varma och sköna dagar där även vintertid.
Jag förstår om ni saknar havet!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT