![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har bara positiva erfarenheter av Airtours. Har i och för sig bara åkt (flygstol) med dem en gång, men jag har inget att klaga på!
![]() Bekanta till oss har åkt charter med dem säkert 5 ggr och de har aldrig blivit missnöjda med någonting. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Apollo och kommer nog heller aldrig få det, eftersom jag anser att de tar onödigt mycket betalt. |
|
||||
|
||||
![]()
Har varit både på Thassos och Lefkas och tror nog att Thassos har bättre stränder för småbarn. Om ni bor i tex. Skala Potamias ligger en av Greklands finaste sandstränder där: Golden Beach. Byn är inte så stor men det går buss in till staden Limenas. Man kan också bo i Limenas ( det gjorde vi) men stränderna är inte lika bra där.
Annars är Lassi på Kefalonia ett bra tips. Fina stränder och gångavstånd till Argostoli stad. Vi åkte med Airtours dit och det var helt okey. Har rest mycket med Apollo och det har också alltid funkar bra. De delar ibland flyg tom. I sommar blir det Karpathos för vår del, så hur det är där får vi se! Lycka till med resan! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har varit på både Lefkas och Karpathos. Väldigt fina öar, kanske de två jag helst återvänder till. Men så vidare barnvänliga är de kanske inte.
På Lefkas är det framför allt de västra stränderna som lockar, tror de är de bästa i Grekland, men det är ofta kraftiga bränningar, härligt, men nog inte för små barn. Karpathos har också fantastiska stränder, men även där blåser det ofta, kan vara stenstränder (kanon) med härliga vågor, men som sagt var, inte lämpligt för en treåring. Thassos har jag ingen erfarenhet av. |
![]() |
|
|