![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har bara skrivit 658 inlägg och kanske har ändrat åsikt vid 3000 (hope not!!)
![]() ![]() Thats my opinion ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
kanske något KaliMICRO, eller troligen inget alls! Dessutom har vi människor ju inte lika åsikter vad gäller mat, kläder, färger, politik, religion och mycket mycket mer! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sån himla tur att Grekland har så mycket att erbjuda. Själv så åker jag på olika typ av resor till Grekland. Båtluffning är helt underbart, då blir det olika typer av öar mer eller mindre som man säger "turistiska". Visst kan det va charmigt med lite folk,tystnaden om kvällarna, men inte i 2 veckor!!! Nej då vill jag dit där det är folkliv och gott om tavernor och gärna så jag kan shoppa också.
![]() När jag inte båtluffar då åker jag på 1 veckas charter till just Platanias framåt höstkanten och bara njuter av folklivet där, kan sitta och glo på folk med nått gott att dricka länge på en taverna. Närheten till Chania är också kanon bara en 30 min med buss sen kan man gå runt där och njuta. På kvällarna blir det goda drinkar på någon trevlig bar i Platanias och dansar gör jag gärna om tillfälle ges ![]() Denna chartervecka är balsam för själen, jag lever på det hela vintern Till sist: Man FÅR lov att tycka om charter och Platanias och Agia Marina även om en del rynkar på näsan åt det och inte tycker att det är fint nog. Kalispera ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tillhör ju dem som har 3000 inlägg eller nåt sånt och jag har varit både i Agia Marina och Platanias flera gånger och har trivts förträffligt alla tre gångerna...helt och hållet beroende på att de greker jag mött där och de värdar jag bott hos varit otroligt vänliga och trevliga, baden varit jättefina, utflykterna vi gjort likaså och resesällskapet toppen.....Maten vi åt var också jättegod...Alltså allt som behövts för en lyckad resa..
Det är så himla kul att se olika sidor av Grekland och att det har varit "turistigt" är väl inte så konstigt då vi var väldigt många sådana där ![]() ![]() Dessutom Ricky: Jag föraktar varken andra turister, charter eller något annat i Grekland trots mina många inlägg.... ![]() ![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kastar mig i denna diskussion och säger också det. Vilken tur att det finns olika alternativ för oss alla som vill semestra på olika sätt. Vi lever ju faktiskt i en modern tid. Vissa vill ha svensk mat.. på de vanliga svenska tiderna. Självklart svarar då grekerna upp med det för att alla ska bli nöjda. Den som INTE vill ha svensk mat kan ju bara låta bli att gå in där. Kom ihåg att väldigt många lever ju faktiskt på oss turister.
Den som vill ha grekisk mat går givetvis till en sådan restaurang. Och jag har fått så många bra tips med mig härifrån så jag är nöjd med alla de restauranger vi varit på. Har undvikit de färdiga turistmenyerna.. beställt mezes några ggr till deras stora glädje. Så.. nu har jag sagt mitt i denna fråga.. nu är jag nöjd.. ![]() //Monica |
![]() |
|
|