![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Till Bettis
Kolla på låset och hur det passar mot dörrkarmen. I de flesta fall skruvar man dit en skjutregel i efterhand. Men som jag uppfattat det hela så är det följande. Dörr-stängd=upptaget, dörr-öppen=ledigt. Ni som följde med -07 i bygget av lägenheterna en liten bit från mig kan jag upplysa om att inte ens där passade låsen och dörrarna mellan rummen och in till toa ihop. Till övriga Jag hade ett jätteproblem att få tag i en duschstång -07 till badrummet. Inget fel på trycket där inte utan hela hallen var simbassäng. Nu fick jag hjälp av Kikh med en från Sverige och Biltema. Svängda stänger var inget problem att hitta i Xania, men en rak expanderbar där man inte behövde hantverkare för att sätta upp den var obefintlig. Detta har säkert förbättras till idag. Däremot duschdraperier finns det i överflöd efter Apokoronou på väg upp mot MultiRama. Efter stångens anländande hittade jag ett jättesnyggt blått med akvariefiskar på för 12€. Över lag tror jag som tidigare skrivit att det har med vattentrycket att göra. Min vän Antonis installerade pump -02 och skaffade duschdraperier på samma gång för det behövdes när vattentrycket steg. Slutsats Högt vattentryck är lika med duschdraperi. Uffe |
|
|