![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Peter !
Kan det vara den butiken som ligger efter Fiskartorget ...du vet där är en staty med en gumma som kör en rullebär ? Sidan om ligger en Gyros som är Malmös godaste Gyros. Det är en liten butik med en klen trappa till, en äldre grekisk kvinna brukar stå där ? Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Fast någon äldre kvinna har jag dock inte sett där. Men jag är inte där SÅ ofta. Och det är ett par trappsteg upp till butiken, ja. Nu kan du inte missa den! Gå in, slut ögonen och sniffa ordentligt så känner du de Grekiska dofterna. Men köp nu inte hela butiken! Jag ska som sagt dit på Tisdag och bunkra... ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ok det är ju den butiken som jag har varit inne x flera och handlat gott .
Nja det är lätt att handla på sig mkt. Sist ville vi ha grekisk pasta men hon har ingen. Vi hade med oss grekisk pasta nu sist vi var på Kreta men damen sa att det kan man ej få tag på här. Jaha va ska vi då handla som är grekiskt då ? Jo jag handlade en krydda till köttfärssåsen men äh den var ihopa blandad här hemma i Skåne ![]() Tänker prova saltet du skrev om nästa gång jag kommmer dit( tack ). Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() De har alltid Xion eller det där andra märket som jag inte kommer ihåg vad det heter just nu... ![]() När man "översaltar" med vanligt Svenskt tex Falk-salt så blir det lätt beskt. Det blir det inte med Grekiskt salt! Det blir bara lite saltare! Det är svårt att förklara men jag tycker Grekiskt salt är väldigt gott. Jag använder det mest i sallader eller andra rätter där man får saltet "direkt" så att säga. Det skulle tex aldrig falla mig in att slösa på det i Pastavatten eller så. Där går det bra med Falk... ![]() |
![]() |
|
|