Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-19, 10:35
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Buss till Apella

När jag ser dina bilder så undrar jag vilken Apellastrand vi var på. Den strand vi besökte var klappersten, den du har på bilden verkar vara sand... Gick vi månne fel?!
Svara med citat
Gammal 2008-10-19, 21:36
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vad jag vet så finns det väl bara en ApellstrandOm jag kommer ihåg rätt så var det väl lite platta stenar vid strandkanten när man skulle gå i
Har bara varit där en gång. Ni som har varit där flera gånger kanske kan ge bättre svar

Riitta
Svara med citat
Gammal 2008-10-20, 08:45
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Tammis Visa inlägg
När jag ser dina bilder så undrar jag vilken Apellastrand vi var på. Den strand vi besökte var klappersten, den du har på bilden verkar vara sand... Gick vi månne fel?!
Har ni inte blandat ihop den med Achata som är en klapperstens strand?

Tobbe

Senast redigerad av Tobbe S den 2008-10-20 klockan 09:01.
Svara med citat
Gammal 2008-10-22, 19:47
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Nej, jag har inte blandat ihop den med Achata. Vi tog bussen till Apella och när vi hade bil så åkte vi till både Kyra Panagia och Achata och samtliga tre var klappersten, i alla fall när vi var där.... Jag kan inte påstå att jag är missnöjd med någon av stränderna det är bara det att jag föredrar sandstrand. De enda som inte var bra var tavernan vid Apella, stressigt och inte så bra mat.
Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 22:40
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Börjar känna av Greklands-abstinensen och hittade denna härliga rad av strandminnen från Karpathos. En favoritö som vi besökte senast i augusti i år. Jag har upplevt det mesta vad gäller bussresor i Grekland o Spanien och har starka nerver, men till Apella, Achata och Kyra Panagia är det scooter som gäller för mig. Dels egen kontroll, men också bättre chans att i sakta mak uppleva en underbar natur. Alla tre är fantastiska stränder. De två första stenstränder med kristallklart vatten medan Kyra Panagia enligt min uppfattning är en sandstrand, men också den mycket fin. Håller med om att Apella skulle må gott av en lite bättre taverna. Men...... skön strand, 35-38 grader, lite kall retsina och tzatsiki.... vad mera kan man önska. Man blir nästan rörd vid tanken i ett 0-gradigt december-Sverige.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:40.