![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
/Thomas |
|
||||
|
||||
![]()
men hm jag har alltid räkant 10 kr så det är väl ok så länge den inte stiger över..det är ju lätt för barnen med....lägg bara till en 0 säger jag
![]() men nu säger ni att den gått över ![]() jag kollade på forex nu för jag tänkte växla in lite till resan och där står..är dom billigare där då eller ![]() 1 Euro = 9,82 svenska Kronor lite förrvirad Malin säkert pga resfeber ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kl 14.43;
€ 1,00 = SEK 10.10 enl Forex. se |
|
|||
|
|||
![]()
Forex ändrar sin kurs kl.11 varje dag (förutom fredagar, då man även ändrar kl.17). När man ändrade idag kl.11 stod euron i 9.91 svenska kronor. Sen vill man naturligtvis ha lite avans på sina valutaförsäljningar/köp. Därför SÄLJER man eurosedlar för lite högre än kursen (10.10 SEK kostar en euro just nu) och KÖPER för lite lägre än kursen (f.n. 9.82).
Jag brukar kolla på text-tv, när jag vill veta aktuell kurs. Finns även på nätet (svt:s hemsida och sen klickar man på text-tv i övre menyraden). Sidnumret är 230 och där uppdateras valutakurserna hela dagen. Just nu står euron i 10.01 (dvs stor risk för att Forex euro kostar lite mer efter kl.17 i eftermiddag). /Thomas |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|