![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jadu ha ha, du verkar ha haft maximal otur. Dock är väl inte Grekerna så kända för kulinariska höjder. Det är ofta lite barnmat över grekmaten. Nu blir nog många arga ? det får de bli för man kan bli trött efter ngra veckor det har vi blivit. Ofta hittar man bättre tillagad grekisk mat i Sverige faktiskt. Turkiet har lite mer variation och kryddor samt serverar sin mat het vilket man inte alltid gör i Grekland.
Nåväl, grytor kan de i alla fall göra emellanåt och pajer och och man må våga prova dem. Att äta dagens rätt brukar vara prisvärt och gott. Jag upplever det olika från ö till ö. På Naxos åt vi ofta god mat. På Samos i Pythagorion blev jag flera ggr besviken. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har inget minne av att den skulle ha varit extra vällagad på Naxos, men Folegandros har fått en extra stjärna i vårt minne! Den grekiska mat vi ätit ute i Sverige är inte den som vi njuter av i Grekland. Lagad mat ute i Sverige har vi dessvärre inte haft inom räckhåll. Visst, här finns också olika spett med zatsiki och ris/pot/burgur lagat av andra nationaliteter än greker men, men......lagad grekisk mat är för mig något helt annat. VH I-K |
|
||||
|
||||
![]()
Om man vill äta Turkisk mat så kan man väl göra det??
Å därför åker man till Grekland? ![]() Helena S - som gärna reser hit och dit |
![]() |
|
|