Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-12, 20:21
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Grekisk mat - äcklig?

Jadu ha ha, du verkar ha haft maximal otur. Dock är väl inte Grekerna så kända för kulinariska höjder. Det är ofta lite barnmat över grekmaten. Nu blir nog många arga ? det får de bli för man kan bli trött efter ngra veckor det har vi blivit. Ofta hittar man bättre tillagad grekisk mat i Sverige faktiskt. Turkiet har lite mer variation och kryddor samt serverar sin mat het vilket man inte alltid gör i Grekland.
Nåväl, grytor kan de i alla fall göra emellanåt och pajer och och man må våga prova dem. Att äta dagens rätt brukar vara prisvärt och gott.
Jag upplever det olika från ö till ö. På Naxos åt vi ofta god mat. På Samos i Pythagorion blev jag flera ggr besviken.
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 21:12
Inga-Karins avatar
Inga-Karin Inga-Karin är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Fenalena Visa inlägg
Jag upplever det olika från ö till ö. På Naxos åt vi ofta god mat. På Samos i Pythagorion blev jag flera ggr besviken.
Man kan verkligen inte generalisera på det sätt som görs eftersom det är en omöjlighet att bevaka helheten på plats. Vi måste alla prova oss fram och är nu fullständigt övertygade om att även Pythagorion har sina russin gällande kosthållningen! God vällagad och underbart kryddat mat kan du hitta varhelst du hamnat om du verkligen anstränger dig! Nu har förstås vi varit Grekland trogna och har inget att jämföra med (läs Turkiet) men jag betvivlar att de är 100% där som här hemma.
Har inget minne av att den skulle ha varit extra vällagad på Naxos, men Folegandros har fått en extra stjärna i vårt minne!

Den grekiska mat vi ätit ute i Sverige är inte den som vi njuter av i Grekland. Lagad mat ute i Sverige har vi dessvärre inte haft inom räckhåll. Visst, här finns också olika spett med zatsiki och ris/pot/burgur lagat av andra nationaliteter än greker men, men......lagad grekisk mat är för mig något helt annat.

VH I-K
Svara med citat
Gammal 2008-10-12, 23:27
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Om man vill äta Turkisk mat så kan man väl göra det??

Å därför åker man till Grekland?

Helena S - som gärna reser hit och dit
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:37.