![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Min brorsdotter som går i 8an läser den här terminen med Sofia Distans. De ger distansundervisning av svenska högstadiet och gymnasiet till elever i hela världen (även Sverige). Hon har bara läst sedan 1 september men hittills är hon och föräldrarna nöjda med hur det fungerar.
Hennes två syskon går i en 4-6:a i svenska skolan där de bor. Det fungerar också bra. Det finns en sådan i Aten om jag inte minns fel. Ett annat alternativ är naturligtvis att dina barn går i en grekisk skola. För övrigt tror jag nog du får säkrare svar om hur du ska gå till väga av ambassaden än här i forumet. |
|
||||
|
||||
![]()
tack så mycket för svar
![]() så det finns svensk skola där nere....det var det jag inte trodde att det fanns men vad bra ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
På Svenska Ambassaden jobbar en av fröknarna, hon heter Kerstin Henriksson. Jag har skrivit ett PM till dig och förklarat lite bättre. Monica |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
tack Monica jag såg det och ska svara där i med ![]() ang tiden vi ska bo där är endast 1 år som det verkar...alltså ska barnen inte "växa upp" där nere utan klara studier i ett år ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I så fall kan ni ansöka om hemundervisning för den yngre. Hör med den skola h*n går i om ni får låna läroböcker och ha mejlkontakt med läraren, så kan h*n följa samma undervisningsplan.
Det borde förresten kunna funka med den äldre också. |
![]() |
|
|