![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag måste delge er en kul kommentar från en av mina kurskamrater igår.
Läraren sa åter igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte, att vi inte skall krångla till det, en annan av kurskamraterna sa: "det är egentligen bara att stapla en massa ord, så har man en mening" Från salen hördes då Ja, jag vet, problemet är att jag inte vet vilka ord jag skall stapla..... ![]() ![]() Vi har väldigt roligt på kursen, tre utav fem hade haft funderingar på att hoppa av under sommaren, men ångrat sig för att det är så kul! Svårt ja, men jätteroligt. // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Jag "nybörjade " på grekiskakurs i måndags....Jisses så svårt......Grekiska läraren sa meddetsamma när han såg min Ellinika Tora-bok..Jasså Du har läst för Stavros Kanellis i Kalmar???? Hur fasen kunde han veta det????? Det har jag grunnat på hela veckan....
![]() ![]() ![]() Hur som helst...ÅH...allt är glömt och den bok de har här i Lund är "Nygrekiska 2"...Jag har nog ett JÄTTEJOBB att hänga med nu... Tänk vad man glömmer när man inte pluggar kontinuerligt! Har beställt böckerna och ska kämpa på...OBS! vi är 4 i gruppen så det kommer ju att märkas om man inte kan läxan! Till Tinos v 44 kommer jag bara att ha grekiska -böckerna med mig för repetition...Inga andra böcker.... ![]() Lissi - 34 dagar från Tinos |
|
||||
|
||||
![]()
Bara 4 st på kursen, hoppsan! jag trodde intresset var större i Lund. Jag funderade allvarligt på att hoppa på nybörjarkursen men så slog latmasken till, så det får blir nästa år istället.
![]() A/ 4 dagar från nästa Greklandsresa |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi - 34 dagar från nästa resa ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lycka till Lissi - nästa gång är det kanske jag som tar upp mina studier - igen! Hoppas resan till Tinos blir härlig! Nektaria/Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har vi lärt oss hur man böjer verb också, det blir till att tragla ändelser och tillägg tills de sitter.
Mitt största problem är o- och å-ljuden, någon som känner igen problemet och kommit på en lösning? // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() -Men James, frågar vännen, hur är det fatt? -Jag har bara kommit på sju ord idag. Det var tydligen vid denna tid ett känt faktum att Joyce ofta drabbades av svårartad skrivkramp. Vännen försökte därvid muntra upp honom med: -Men sju ord, det är ju toppen för dig! Varpå Joyce svarar: -Jo...men jag har inte en aning om i vilken ordning de ska komma... |
![]() |
|
|