![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Javisst Martin, man kan man jämföra om man dricker exakt samma öl från flaska, men det vanliga är ju att man inte gör det, utan dricker Mythos i Grekland.
Och visst är det så Hasse att det serveras dåligt öl i Sverige också, men rent allmänt är ölkvaliten bättre här än i Grekland, det håller du väl med om. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nils-Oscar, Jämtlands, Slottskällan, Nynäshamns Ångbryggeri, Oppigård, Dugges, Sigtuna Brygghus, Närke Kulturbryggeri, Mora Bryggeri, Hantverksbryggeriet (Västerås) är bara några av de fantastiska svenska s.k. microbryggerier jag gärna för glas med brygder till min mun ifrån. Det är de och som sagt många fler som gör att jag håller med, ja. En relativt nyutkommen bok i ämnet är "Sveriges Ölbryggerier" skriven av Lotta Jernström på Grenadine Bokförlag (ISBN 978-91-85329-69-4). Den berättar i "reseform" om öl tillverkade av entusiaster i Sverige idag. Hasse
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() ![]() /kimmen, som åker till Stockholm Beer & Whisky Festival nästa helg P.S. I den här tråden diskuteras öl i Grekland!
Senast redigerad av kimmen den 2008-09-11 klockan 21:17. Anledning: Länk till öl-tråd |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
![]() |
|
|