![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Perissa/Perivolos, på Santorini, var inget ställe i min smak. Tyvärr bokade vi 5 nätter där på årets resa.
![]() Vissa dela av stranden ser ut så här i juli. Dicomusik på hög volym, gör att även om man drar sig en bit söderut, så blir det ingen ro i alla fall. Fast vattnet var glasklart.......... |
|
|||
|
|||
![]()
Nu blir man ju lite nyfiken på Mykonos....
Vet någon här om man kan åka dagstur från Tinos till Mykonos? Det är ju nästan simavstånd emellan så det borde väl finnas...? Färjor går ju men i slutet av oktober kanske avgångarna är få..Får kika närmre när jag kommer till Tinos... Då kanske man skulle passa på i slutet av oktober..då är det väl lugnt i alla fall... ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi - trafiken mellan Mykonos och Tinos är tät, du borde rimligen kunna hitta någon dag i veckan då det går att ta sig både fram och tillbaka från Tinos, även om det inte finns regelrätta dagsturer.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jodå, det är inga problem!
![]() ![]() Däremot kan du säkert åka över dagen med Sea Jet eller liknande som Inkfish föreslog. Det tar ca 15 min över med Cat, ca 25 med färja, och det går massor med båtar i båda riktningarna varje dag. Kolla GTP lite längre fram. De första brukar gå från Tinos vid 9 - 10-tiden, de sista tillbaka från Myc vid 22-tiden under sommaren. Det är ju dock lite sämre förbindelser under lågsäsong! Befolkningen på Tinos ruskar på huvudet och skrattar när de talar om Myconos... Man ser det som en lite udda företeelse som inte har speciellt mycket med Grekland att göra. Vilket inte hindrar dem från att efter en blöt Lördagskväll ta någon liten privatbåt över för att fortsätta festa... ![]() ![]() Jag har varit där men kommer troligtvis inte att åka tillbaka. Jag ser ingen anledning till det. MEN, om man är i närheten så är det absolut inte fel att åka dit över dagen för att titta lite. Det är ju trots allt en väldigt vacker ö! http://www.vifra.gr/tinos/tinos_cam4.htm |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Inkfish och Peter för info!
Peter: Bilden från webkameran får mig att längta ännu mer! Tinos Sky trodde vi var "nedlagd" när vi var där. Vi gick förbi flera gånger varje dag och kväll i somras och såg aldrig en enda person vid båten, än mindre skyltar om utflykter! ![]() Lissi -68 dagar kvar |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tinos och Mykonos - det är verkligen två motsättningar, Lissi.
Men i slutet på oktober är det nog mer lagom med folk på Mykonos jämfört med tidigare på säsongen så "chocken" blir kanske inte allt för stor då. Det finns så fina hus och mysiga gränder i staden - kom ihåg kameran om du åker. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
![]() |
|
|