![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Hur länge stannar du oftast i Grekland? | |||
1 vecka |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 12.64% |
10 dagar |
2 | 1.10% |
2 veckor |
72 | 39.56% |
3 veckor |
42 | 23.08% |
Längre |
43 | 23.63% |
Antal röster: 182. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
![]()
Oftast 2 veckor men de senaste resorna bara 1 vecka tyvärr. Har som längst varit där i 3 månader. Lite lagom tycker jag
![]() Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åker i regel till Grekland två gånger om året, oftast två veckor + tre veckor. I år har vi varit där en gång (tre veckor) och ska åka en gång till, också då tre veckor. 1986 var jag på Ios i fem månader, förra året hade jag ynnesten att tillbringa nästan sex månader på resande fot i Grekland. Och nästa år blir det...
|
|
|||
|
|||
![]()
....3 veckor på våren och sex på hösten...
![]() Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
På 90-talet när vi åkte charter blev det alltid två veckor. När vi sedan började köpa flygstol blev det även då två veckor. Den tiden har numera dragits ut till tre veckor. Det är nog det längsta vi kan vara borta just nu. Vi har visserligen inga katter att ta hänsyn till utan två gamla föräldrar som är ganska beroende av oss.
För min del skulle nog 4 veckor vara det ultimata. Vi är en såna som vill boa in oss på de öar som besöks. I år är det som sagt 3 veckor och bara 2 öar inplanerade, Schinoussa och Amorgos. Mer vill vi inte ha även om det blir både Naxos & Santorini på köpet i år. |
|
||||
|
||||
![]()
Efter att ha jobbat i grekland ett antal sässonger började jag "turistandet" med två + en vecka men sen förra året har vi börjat att slå ihop det till en treveckorsresa som kanske blir längre nästa år
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Just nu leder "längre än tre veckor" knappt före "två veckor". Intressant resultat får se om det ändras eller består. Mvh Ann
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle gärna vilja vara där i flera veckor i taget men detta finns ingen möjlighet för mig... Dels så har jag inte råd och har inte tillräckligt med semester att ta ut för detta.... Mina ynka 25 dagar skall räcka hela året.... Eftersom jag inte åker runt när jag är där nere utan bara stannar på en och samma plats och bara slappar och badar och solar så ännu så länge räcker detta men absolut vill jaga vara där nere flera veckor i taget...
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu leder istället två veckor. Det känns ju tryggt när jag för första gången ska prova på denna reslängd
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det räcker inte ens med flera år. Jag blir nog aldrig färdig.
-När jag ligger i jorden har jag kanske rest slut? -Vem vet? Inte ens Lisa Ekdahl. Finessen med att bo där är att man kan göra egna utflykter i mycket lugnt tempo med lokaltrafiken. Det finns alltid någonstans att bo och äta. Uffe med evig semester |
|
||||
|
||||
![]()
Om allt är perfekt, 3 veckor, oftast på en plats. Har hund som måste inackorderas, så ibland blir det 14 dagar. Drömmen är att som pensionär tillbringa maj resp. september i Grekland, då kanske vovven kan följa med, han är ju av en småväxt ras! (Lancershire heeler)
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi sticker nu den 22:a september och återvänder i Maj -09. Skall bli skönt att få vara på Kreta hela vintern!
![]() June |
|
||||
|
||||
![]()
Oj, det är länge det, trevlig semester passar kanske inte riktigt att säga då utan jag säger trevlig greklandsvistelse
![]() Pano Stalos måste jag för övrigt besöka, jag har varit i kato stalos men missade att besöka pano ![]() Och trevlig greklandsvistelse/semester till er andra som svarat också. |
|
||||
|
||||
![]()
Gia panda, elpizo...
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst menar du "finns liv finns hopp"
Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Gia panda, elpizo= för alltid, hoppas jag...
|
|
|||
|
|||
![]()
SAnd
|
|
||||
|
||||
![]()
Dom gångerna jag åker,... åker jag till Rhodos,och ser till att få en 3-veckorsresa.
Det känns så skönt att få ha så mycket tid. "Turisten" i mej blir liksom borta,och jag kommer in i en lugnare vardagslunk. Hotell-rum (för eget bruk) + frukost (i 3veckor med Vingresor) kostade mej 7600:- totalt! Toppenpris för en fattig pensionär ![]() Jag lever "billigt" hemma oxå,och under mina 3 veckor har jag tid till att pris-kolla på plats för att stretcha mina fick-pengar. Jag njuter av sol och värme,... än så länge,helt gratis ![]() Så mitt svar: 3 härliga veckor ,... minimum ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja det är svårt att bestämma en reslängd. Att försöka räkna ut en snittlängd blir nog också ogörligt.
Jag har under 30 års resande tillbringat allt ifrån 2 dygn till 7 månader i Grekland. Nuförtiden brukar det bli ca 2 1/2 vecka, en gång per år. Dock brukar abstinensen efter en längre vistlse bli stor efter några år så ungefär vart fjärde år brukar det bli några veckor extra. (jag tror att denna abstinens just nu sätter in hårt, så nästa år kanske det blir en 5-veckorsresa :-) ) |
|
||||
|
||||
![]()
Γασσας
Vi brukar åka 2-3 gånger/år. En på 3 veckor och en eller två på 1 vecka. Helst en på våren, sommaren och på hösten. Det är inte alltid det går ihop med arbetet. ![]() Lolis |
![]() |
|
|