![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det brinner fortfarande här på ön , snart har vi ingen skog kvar. Rådjuren och alla andra vilda djur som har överlevt vandrar omkring och letar efter mat. Vi har hört att snälla människor från byarna är ute i markerna och hjälper. Igår evakuerades 2,500 människor från Kiotari och Lardos, idag har de flyttat tillbaka så sen delen av ön ska völ vara ok men det blåser jättemycket och vinden vänder sig hela tiden så ingenting är säkert. Idag är det den femte dagen som det brinner okontrollerat och alla undrar hur detta är möjligt. Håll tummarna för oss.
Natalie |
|
||||
|
||||
![]()
Hur är det upp mot Rhodos stad då?
Irene |
|
|||
|
|||
![]()
Hej och tack för all information. Jag och min fästmö ska enligt plan åka ner imorgon eftermiddag. Eftersom vårt hotell ligger i Ixios så har vi inte varit särskilt oroliga, men eftersom vi nu läste att det uppstått nya bränder nära flygplatsen så borde vi kanske vara det trots allt.
Kan komma att bli en spännande semester det här haha... ![]() /Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack för rapporten, Natalie, det låter fruktansvärt. I tråden låter det lite som om många bara är bekymrade för sin egen Rhodosresa - men jag tror nog att alla håller tummarna för er och för Rhodos. Stora bränder är ju naturkatastrofer. |
![]() |
|
|