Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-22, 21:02
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Jag skulle inte ha shorts som kvinna om hotellet vill att männen har långbyxor. Det har inte bara med längden att göra. Besökte för många år sedan ett hotell som krävde middagsklädsel och ingen hade shorts men det här var på Teneriffa i slutet av 70-talet så visst tiderna förändras. En 15-åring kan enligt min mening gå klädd i shorts även kvällstid men ni får väl anpassa er efter hur de andra gör.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 21:53
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

För krögarna spelar det nog ingen roll, pengar luktar inte som man säger. Däremot kan det ibland finnas praktiska skäl till långbyxor på kvällen och det är dessa moskitos som härjar. I år var dom ovanligt ettriga, betten blev som getingbulor och kliade vansinnigt. Lustigt nog härdas man efter ett par stick och om man låter bli att klia trots lusten att göra det så försvinner kliandet efter ett tag. Börjar man däremot klia så blir man aldrig av med klådan. Ett annat tips är att inte sitta för nära lampor som lyser, där flockas odjuren. Och absolut inte tända inomhus med öppna fönster eller dörrar!
Svara med citat
Gammal 2008-08-18, 16:35
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Skulle aldrig falla mig in att gå på ett matställe endast i badbrallor!!! Möjligen en strandbar, för att ta en öl, som Uffe W föreslog.

Självklart ska man vara påklädd när man går på restaurang. Under min tid som kypare på Danmarksbåtarna, fick man tyvärr stoppa män med bar överkropp som ville äta i restaurangen. Helt obegripligt beteende.

På lunchen i grekland är det i regel shorts och linne/t-shirt som gäller. På kvällen däremot, så tar man skjorta och (pirat)byxor. Det är ju lite extra festligt med kvällsmiddagen.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:47.